21 Kasım 2008 Cuma

Tavuk Suyu Çorbası

SNC10186

Ne zaman sağlıkla ilgili bir problem olsa, elim hemen bu çorbaya gider, ilaç gibi. Oğluşun o gün karnı ağrıyınca, bana "anne tavuk suyu çorbası" yapsana dedi...kendisine neyin iyi geleceğini biliyor, bunun gibi, özellikle çok daha küçükken ne zaman öksürük olsa, benden hemen ballı limon isterdi, bir tatlı kaşığı bala damlatılan 3-4 damla limon suyu, hemen gıcığını alırdı. Biz öksürükten çok çektik ama hiç öksürük şurubu vermedim, ballı limon, göğse sürülen vicks ve kaloriferin üzerine konulan içi su dolu tas, bu şekilde atlattık o yılları...

Tavuk suyu da, içtiğimiz zaman kendimizi iyi hissetiğimiz bir çorba. Oğlum bile bunu hissettiğine göre ve de istediğne göre kesin bunda birşey var :) Tavuk suyu çorbasının antibiyotik gibi iyi geldiği söylenir...özellikle soğuk havaların kapıda olduğu şu aralar sıcak sıcak ne de iyi gelir...


Malzemeler

  • Bir bütün tavuk
  • 2 avuç tel şehriye
  • 1 çorba kaşığı nane
  • limon suyu
  • 1,5 litre su
  • tuz

Yapılışı

Tavuk güzelce yıkanır ve düdüklü tencereye konu, üzerine su ve tuz eklenir. Kapağı kapatılıp, buharı çıkmaya başlayınca yaklaşık bir 20 dakika pişirilir.

Pişen tavuk tencereden alınıp, etleri kemiklerinden ayrılır. Ben tavuğun sadece beyaz etlerinden yaklaşık bi 3 çorba kaşığı dolusu kadar koyuyorum çorbaya, geri kalanını ayrıca yiyoruz. Tencerede kalan suya şehriye ve tercihan tavuğun göğüs etlerinden didilerek eklenir ve kaynamaya bırakılır, kaymaya başladıktan sonra içine nane atılır. Tavuk zaten yağ bıraktığı için çorbaya ayrıca yağ koymuyorum. Yaklaşık bir 10 dakika sonra ocağın altı kapatılır.

Servis yaparken limon suyu ilave edilir,

Afiyet olsun !

2 yorum:

Adsız dedi ki...

çorbanın her halini çok severim

ellerine sağlık
sevgilerr

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ben de bu çorbayı hastayken çok yaparım, hatta hasta çorbası derim; ellerine sağlık canım ve çok geçmiş olsun

Sevgiler,
Evren