18 Kasım 2008 Salı

Kakaolu Muffin

SNC10183

Hafta sonu dışarıda dolanırken cebim çaldı, arayan oğlumun dersaneden hocası, "oğlunuz rahatsızlandı derse giremedi, gelebilir misiniz?" dedi. Ben bir panik...fırladım ve ışık hızıyla dersaneye gittim, süklüm püklüm koltuğun kenarına oturmuş oğluşu aldım eve geldim.
Ağrının apandisit ağrısı olup olmadığını anlamak için bir iki yokladıktan sonra, bir yandan nane limon hazırlarken bir yandan da oğluşu sorguya çektim.
"Aşkım bir şey mi aldın kantinden?"
"Evet"
"Ne yedin?"
"Kakaolu top kek"
Okula başladığından beri, okullarında kantin olmadığından kantinden alışveriş yapma alışkanlığı hiç edinmedi ama maalesef dersanesinde kantin var ve o gün de sabah kahvaltısını tam anlamıyla yapmadığı için acıkmış, birazda etrafından etkilenerek dayanamayıp kek alıp yemiş, ve ne olduysa ondan sonra olmuş. Suçlu kek miydi yoksa başka birşey miydi tam anlayamadık ama hepimiz bu durumdan ders aldık.

Ders 1: Doğru düzgün kahvaltı bitirilmeden ne dersaneye ne de okula gidilecek
Ders 2: Dışarıdan, katkı maddeli ürün alınıp yenilmeyecek
Ders 3: Her ihtimale karşın oğluşun yanına yiyecek birşeyler verilecek.

Özellikle bu son dersi hemen uygulamaya aldık ve oğluşun dişlerine tel takıldığından yanına kolaylıkla yiyebileceğı yumuşak birşeyler verebilmek adına, çikolata sevgisini de göz önünde bulundurarak, kakaolu muffin yapmaya karar verdim. Normalde, diş telleri olmasa en güzeli yanına bir adet elma vermek ancak diş telleri yüzünden uzunca bir süre elma gibi sert meyve ve sebzeleri ne yazik ki ısırarak yiyemeyecek. E tabii meyve ve sebze gibi besinler önceden soyulup yiyilecek ana kadar bekletildiğinde renginde ve tadında değişiklik oluyor...dolayısıyle kakaolu minik kekcikler en mantıklısı oldu.

Şimdi her gün yayına bu minik kekciklerden 1 tane alıp okula ve dersaneye öyle gidiyor...


Malzemeler

  • 250 gr margarin
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr kakao
  • 1 çay kaşığı tuz

Yapılışı

Margarini benmari usulü eritin. Margarine kakaoyu ekleyip karıştırın ve kenara alın. Mikserde yumurta ve şekeri çırpın, peşine diğer tüm malzemeleri ekleyip biraz daha çırpın. Ardından kakaolu margarini de ilave edip son bir kez daha karıştırdıktan sonra, hamuru ister silikon kalıplara ister kağıt kalıplara döküp önceden 175 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 15 dk kadar pişirin. Kekleri fırından çıkarmadan evvel mutlaka bir kürdan ile keke batırıp çıkarın ve eğer kürdan kuru çıkıyorsa kekleri fırından çıkarın aksi takdirde pişirmeye devam edin.

Afiyet olsun !

10 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Annelik zor zenaat canım ellerine sağlık kocaman sevgiyle yapılan harika muffinler.

Sevgiler,
Evren

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok güzel olmuştur eminim.Sevgiler...

Semra Altay dedi ki...

Anne eli değmiş kekin yerini hiçbirşey tutamaz zaten. Ellerine sağlık.
Sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

cnm muffınlerin her çeşidini severim
ellerine sağlık
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Özlem hanım merhabalar;

Oğlunuza geçmiş olsun.sitenizi takip ediyorum, gerçekten begeniyorum da..yalnız, şu an muffin tarifini okurken, oğlunuzun dersanedeki beslenmesiyle ilgili birşeye takıldım..Haddim olmayarak belirtmek istiyorum ki, "elma" yenildiği an açlık hissini geçiren fakat yarım saat sonra çok beter bir açlık duygusu yaratan yiyeceklerden biri..emin olun kime sorarsanız sorun elma ile ilgili bunu söyleyecektir. Ben de anneyim; size hak veriyorum ama inanın yanına evde hazırladığınız iki adet peynirli poğaça veya 2 dilim kek koymanız hem onu doyuracak, hem de katkısız olduğunu bildiğiniz için içiniz rahat edecek..(tekrar özür dilerim, sadece bir öneri idi.)

Sevgiler...

Özlem dedi ki...

Evren'cim,

Dediğin gibi anne yüreği, onlara hiç zarar gelmesin istiyor, herşey çocuklarımız için,

sevgilerimle

Özlem dedi ki...

Oya'cim,

Güzel yorumun için çok teşekkür ederim,

sevgilerimle

Özlem dedi ki...

Semra'cım,

Haklısın, bu keki yaptıktan sonra iltifat üzerine iltifat aldım kendilerinden :))
Bir de, dışarıdan bir daha hazır kek almayacağına dair söz verdi bana...

Mutlu son yani :)

sevgiler,

Özlem dedi ki...

Hande'cim,öncelikle ziyaretin için çok teşekkür ederim,

Muffinler, aralarda atıştırmak için birebir, bu da içinde yoğun kakao aroması olan bir muffin, çikolatalı tadları seviyorsan tavsiye ederim,

sevgilerimle,

Özlem dedi ki...

Sevgili ziyaretcim,


İsminizi bırakmadığınız için, size bu şekilde hitap ediyorum, kusura bakmayın,
Özür dilemenize ne gerek var, yorumlarınız benim için çok değerli...Kesinlikle doğrudur, elma açlık hissi uyandıran bir meyve, buna katılıyorum, çocuklarımız en doğru şekilde beslensin derken besinlerin bazı özellikleri gözden kaçırıyoruz ama belki ki de en doğrusu bir elma ve de bir dilim kek olabilir :) böylece hem doyar hem de vitamin almış olur...

Sevgilerimle,