2 Kasım 2008 Pazar

Şehriyeli Yoğurt Çorbası

SNC10171

Nerelerdeydim uzunca zamandır? Valla ben de bilmiyorum...aslında buralardaydım da elim kolum pek kalkmadı. Tembellik çöktüydü üstüme...mevsim değişiminden midir nedir bilemedim ama enerjim tekrar yerine geldi...ya da eşimin memleketinden gelen, ayıptır söylemesi, cevizli sucuklarda keramet :))
Bizim İstanbul'da gördüğümüz, sanki üzeri silikonla kaplanmış gibi duran tatlı sucuklar...sadece taklit yapıyorlarmış...sucuğun asıl vatanı (bana göre) Mardin imiş. Bildiğim kadarıyle bu yörelere ait ürünleri satan yerler var, denemenizi şiddetle tavsiye ederim...

Havalar soğudu derken, tekrar ısınıverdi...pastırma yazı bu olsa gerek...hele bugün...Allahtan yazlıklarla birlikte kaldırmadığım bir-iki t-shirt'üm vardi da, onlardan birini giyip çıktım dışarıya. Hava o kadar güzeldi ki, yaz mevsimin, sonbaharın içinde unuttuğu bu sayılı günlerini bir daha bulamayız diyerekten, kahvaltımızı dışarıda yaptık, simit, beyaz peynir ve çay...En sevdiğim kaçamak kahvaltı türü...Bir yandan çayımı içerken, bir yandan güneşten yararlanırken, bir yandan da hafiften hafiften, akşama ne yapacağım, hatta bu hafta neler yapacağımı düşünmeye başladım. Bir yudum çay, biraz sohbet, arada tekrar düşüncelere dalış: "mutlaka bir çeşit zeytinyağlı yapmam lazım, bu aralar çalı da çok güzel, zeytinyağlı fasulye yaparım, öncesine de şehriyeli domates çorbası" simitten bir ısırık, çay, ve yine dalış: "Salı hamsi alayım...tavada...evet bu Salının mönüsü tamam", sohbete eşlik, simit, çay derken...bu akşamki mönü ile haftanın ilk 2 gününü planladım.

Bu akşam için bir yemek dergisinde gördüğüm çorbayı yapmaya karar vermiştim, yayla çorbasının akrabası diyebiliriz...pirinç yerine tel şehriye ve de ilaveten nohut....

Malzemler
  • yarım su bardağı tel şehriye
  • 5 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2,5 su bardağı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut, ya da 1 küçük konserve haşlanmış nohut
  • 1 yumurta sarısı
  • 30 gr tereyağı (tepeleme 1 çorba kaşığı kadar)
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
  • tuz

Yapılışı

2 su bardağı suyu tencereye alıp kaynatın, içine şehriye ve zeytinyağını ilave edip, orta ateşte 5 dakika kadar pişirin. Kenara alın.

Geniş bir kapta yoğurt, yumurta sarısı, tuz ve unu çırpın. İyice karıştırdıktan sonra, peşine, yine çırpma işlemine devam ederek geri kalan 3 su bardağı suyu azar azar ilave edin.

Yoğurtlu karışımı şehriyelerin üzerine azar azar, karıştıra karıştıra dökün. Tencereyi tekrar ocağa alıp orta ateşte 10 dakika kadar kaynatın. Peşine haşlanmış nohutları ilave edin. Bu arada, her ne kadar hoşlanmasam da zaman zaman hazır olarak satılan haşlanmış nohut veya fasulyeleri dar zamanlarımda yemeklerimde kullanmayı tercih edebiliyorum, ama sizin zamanınız varsa nohutları, bu yemeğe başlamadan, en başta haşlayıp hazır etmelisiniz. Nohutları ilave ettikten sonra 15 dakika kadar daha pişirin.

Tereyağını eritip naneyi ekleyin ve bunu çorbanın içine dökün. Çorbanın kıvamı bana göre tamdı ama dileyen, az biraz daha sıcak su ilave ederek damak zevkine göre ayarlayabilir.

Afiyet olsun !

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sucuk Kayserinindir efendim saygılarımla:)