11 Kasım 2008 Salı

Yoğurt ve Safranlı Tavuk

SNC10175

Fırsat bulmuşken hemen dün yaptığım tarifi aktarayım dedim. Her ne kadar adı yoğurt ve safranlı tavuk da olsa, safranın yanısıra kişniş ve zencefil de var, ama orijinal adı bu şekilde olduğu için ben de olduğu gibi yazdım ancak malzemelerin ölçülerini kendime göre değiştirdim.


Malzemeler
  • 1 bütün tavuk
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 diş sarımsak
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 adet limon suyu
  • 1 çay kaşığı kişniş
  • 1 çay kaşığı safran
  • 1/2 tatlı kaşığı taze zencefil rendesi
  • karabiber
  • tuz

Yapılışı

Sarımsakları ezin, zencefili rendeleyin ve bu ikisini çukur bir kaseye koyduğunuz yoğurda katıp karıştırın. Zeytinyağı, limon suyu, safran, kişniş, tuz ve karabiberi de yoğurtlu karışıma ekleyip karıştırın. Bu karışımı, yıkanmış kurulanmış tavuğun her tarafına sürüp, buzdolabında 1 gece üstü kapalı bir kapta bekletin.

Sosun içinde dinlenmiş tavuğu fırın kabına aktarın, diğer kapta kalan sosundan 2-3 çorba kaşığı kadarını fırın kabına aktarabilirsiniz.

Önceden 220 derecede ısıtılmış fırında 35-40 dk kadar kızarana kadar pişirin. Ben, arada fırını açıp, tavuğun bir yüzü kızardıktan sonra diğer tarafını da çevirip diğer tarafının da kızarmasını sağladım. Hatta bu işlem sırasında, sulanan sosu da süzüp pişirme işlemine öyle devam ettim.

not: fotoğrafta fırın kabı çok temiz görünüyor ama aslında ben servis yaparken tavuğu temiz bir kaba aktardım, yoksa fırından bu şekilde çıkmadı tabii ki :))

Afiyet olsun !

5 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık harika bir tavuk tarifi, deneyeceğim canım.

Sevgiler,
Evren

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Safranlı tavuk nefis görünüyor, görüntüsü imrendirdi. Mutfağımda bir kez yapmış ve çok beğenmiştik. Ellerinize sağlık..

Mutfaknotlari dedi ki...

ellerine sağlık görselerde gezerken geldim sayfana ne güzel şeyler var böyle izlediğim listeye eklendin sevgiler

Mutfaknotlari dedi ki...

ellerine sağlık görselerde gezerken geldim sayfana ne güzel şeyler var böyle izlediğim listeye eklendin sevgiler

Mutfaknotlari dedi ki...

ellerine sağlık görselerde gezerken geldim sayfana ne güzel şeyler var böyle izlediğim listeye eklendin sevgiler