1 Aralık 2008 Pazartesi

Kayınvalidemin Kızartma Köftesi

SNC10261

İster istemez eşinizin annesinden gördüğü bazı tarifleri öğrenmek zorunda kalıyorsunuz. Gerçi laf aramızda lezzetli olduğu için gayet gönüllü bir şekilde öğrendim. Bildiğimiz klasik köftelerden biraz daha farklı bir usulde yapılıyor...Ne soğan rendeliyorsun ne de yumurta ekliyorsun, aslında basit ama bence bir o kadar da lezzetli.

Nasıl yapıldığına gelince, buyrun tarifi...


Malzemeler
  • 450 gr kıyma
  • 3 çorba kaşığı ekmek kırıntısı
  • 1 tatlı kaşığı dolusu kurutulmuş nane
  • 1 çorba kaşığı kurutulmuş maydanoz (tazesi de olur)
  • 1-2 diş sarımsak, küçük doğranmış
  • 1 tatlı kaşığı sıvıyağı
  • karabiber
  • kimyon
  • tuz

Yapılışı

Bayat ekmekleri rondodan geçirip bir kapta saklarım. Böylece hep elimin altında hazır olur. Ben genelde köftelere ekmeği bu şekilde eklerim, ıslatmadan sadece rondodan çekilmiş şekilde kırıntısını eklerim.

Tüm malzemeleri derin bir kaba koyup yoğurun. Yoğurma işlemi bittikten sonra, kıymadan ceviz iriliğinde parçalar koparıp, uzun ve yuvarlak, sosis gibi şekil verdikten sonra, köfteleri en az yarım saat buzdolabında bekletin.

Sıvıyağını ısıtıp, köftleri kızartın. Ben genelde bu köfteyi yaptığım zaman, patlıcan, patates ve çarliston biberi de kızartıp, üzerlerine domates sosu hazırlar, hepsini birlikte servis ederim.

Afiyet olsun !

9 yorum:

Gönül dedi ki...

hayatım harika olmuş ellerine sağlık...sevgilerimle öpüyorum

Adsız dedi ki...

bencede cok lezzetli görünüyorlar :) ellerine saglik
sevgiler

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Köfte tarifi ve görüntüsü nefis, ellerinize sağlık.

Bayramınızı en güzel dileklerle kutlarım.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Özlemciğim sevdiklerin ve sevenlerinle birlikte unutamayacağın bir bayram geçirmeni dilerim. İyi bayramlar!!!

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

KARDESLIGIN DOGDUGU, SEVGILERIN BIRLESTIGI, BELKI DURGUN, BELKI YORGUN, YINEDE MUTLU, YINE DE UMUTLU, YINE DE SEVGI DOLU NICE BAYRAMLARA...

neseersoy dedi ki...

Görüntü muhteşem , ellerinize sağlık.
sevgilerimle

hakan dedi ki...

Sonunda basit bir kofte tarifi veren oldu.

MERVE dedi ki...

şimdi tarifini deniyorum canım, teşekkürler :))

Ilknur dedi ki...

Cok guzel gorunuyorlar,tarif icin tesekkurler. Emin olmak icin soruyorum,icine sogan eklemiyoruz degilmi? Ilknur