14 Aralık 2008 Pazar

Sosisli Minik Börekcikler

SNC10298

Geçen gün oğluşun doğum gününü kutladık. Bu arada artık oğluşa söz verdim, büyüdüğü için ona oğluş demeyeceğim diye, hatta artık sokakta birlikte yürürken ona sarılmayacağıma da söz verdim.
Geçen gün, eski pantalonları Michael Jackson stili kısa kaldığı için, yeni bir pantalon almaya çarşıya çıktık, mağazaların birinde bi pantalon bulduk, pantalonu denemek için kabine girdi, girdi çıkmaz bi türlü, ben de dayanamayıp, içeri seslendim: "Canikosuu pantalon nasıl olduuu?" diye, bizimkisi kafayı çıkartıp: "Anne bana böyle demesene" dedi ve yine içeri girdi. O an farkına vardım durumun, yani karizma durumlarının....amaa evde her türlü sululuk serbest...öyle anlaştık :) Eee artık büyüdü, ne kadar kabul etmesem de adım adım delikanlılığa giriyor...her ne kadar o benim hala minik oğluşum olsa bile.
Bu sene de, daha öncekiler gibi pasta dahil yiyecekleri ben yaptım. Mönüyü beyefendinin kendileri oluşturdular, en sevdiği mozaik pastası ve kıymalı börek olmazsa olmazmış. Bunların yanında da ne istersen yap dedi...Ben de geçen gün yaptığım profiterolu çok sevdiği için pastasını da profiterolden yaptım. Bu sefer biraz daha farklı bir tarif kullandım, onun da tarifini ayrıca vereceğim. 2 tatlı 2 tuzlu olsun istediğim için, bi de ilaveten bu börekcikleri yaptım. Başka da birşey yapmadım, zaten yeterli bir mönü oldu. Neyse daha fazla lafı uzatmadan tarife geçeyim.


Malzemeler

  • 12 adet milföy yaprağı
  • 21 adet kokteyl sosis
  • 1 yumurta sarısı
  • üzeri için çörek otu


My creation

Yapılışı

Milföyleri buzluktan çıkartıp unlanmış tezgaha koydum. Çözüldükten sonra her sırada 4 adet milföyü yanyana koyarak, 12 adet milföyden, 3 sıra olacak şekilde birbirine bitiştirip oklava ile üzerlerinden geçip hamurları biraz genişlettim. Üzerlerine fırça ile yumurta sarısını sürdüm.

Sonra buzlukta duran sosisleri çıkartıp, 7 adet sosisi milföyün kenarına dizdim. Milföyü sosisleri saracak şekilde bir tur kadar çevirip bıçak ile boydan boya kestim. Kesip kamurdan ayırdığım ruloyu 2 parmak eninde kesip küçük parçalar elde ettim. Bu işemi diğer kalan hamurdan 2 rulo daha elde edece şekilde devam ettim.

Sosisli küçük börekçikleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizdim. Üzerlerine kalan yumurta sarısından sürüp çörek otu serptim. Sosislerin biraz çözülmesi için bi 10 dakika bu şekilde beklettim.

Önceden 180 derece ısıtılmış fırında 15-20 dakika üzerleri kızarana kadar pişirdim.

Bu şekliyle de güzel oldu ama bir dahaki sefere değişiklik olsun diye sosisleri yağda biraz soteleyip, hatta belki salça da ekleyerek, önceden pişmiş bir şekilde hamura koyacağım. Çok pratik ve beklenmeyen misafirlere ikram etmek için birebir.

Afiyet olsun !

3 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Özlem'cim, fotoğraflar nefis! Benim de denemek istediğim çok hoş bir tarif..

sarımutfak-hande dedi ki...

çok şekerler ellerine sağlık cnm
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik. Sevgiler.