7 Mart 2010 Pazar

Otlu Ekmek

SNC10228

Son zamanlarda evde ekmek yapmaya bayağı bir alışmıştık. Akşamdan kurup sabah kalktığımızda mis gibi ekmek kokusu ile kalkıyorduk. Malum durumdan ötürü ara verdiydik ama yakında tekrar başlayacağım inşallah. Çünkü dışarıdan alınan ekmekler çok içinme sinmiyor. Kendim yaptığım zaman hem içinde ne olduğunu biliyorum hem de kimse ellemeden tertemiz kendi ellerinizle hazırlayıp sıhhi bir şekilde ekmek yemiş oluyorsunuz. Steril hastası değilim, fazla steril olmak ve normal yaşam koşullarından çok da soyutlanmayı sevmem ama ekmek bu anlamda çok özel geliyor bana. Pişirmeden ve başka bi işlemden geçirmeden direkt yediğimiz için bunun midemize temiz bir şekilde inmesi bana zorunlu gibi geliyor.

Daha önceden yapmış olduğum bu tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Tarifte ekmek unu diye belirtilmişti ama ben normal un kullandım, istenirse piyasadaki sade ekmek unu kullanılabilir. Gluteniniz yoksa kullanmanız mecburi değil. Ben un malzemeleri satan bir firmadan almıştım.

ölçülerin açıklamaları:
1 cup = 240 ml'lık su bardağı
1 tbs = 1 yemek kaşığı
1 tsp = 1 tatlı kaşığı

Malzemeler
  • 1 1/8 cup su
  • 1 1/2 tbs fındık yağı veya zeytinyağı
  • 3 cup ekmek unu
  • 1 tbs şeker
  • 1 tbs gluten
  • 1 1/2 tsp tuz
  • 1 tsp kurutulmuş mercanköşk
  • 1 tsp kurutulmuş fesleğen
  • 1 tsp kurutulmuş tarhun
  • 2 tsp instant maya

Yapılışı

Malzemeleri, makinenizin kullanma klavuzunda belirtilen sıra ile ekmek haznenize koyun. Genelde yukarıda verdiğim sırayı takip eder. Burada önemli iki nokta da şudur; 1- unu sıvı malzemenin üzerini örtecek şekilde yayarak koymaktır, 2- en üste koyduğunuz maya su ile temas halinde olmamalıdır.

Makinenizin kapağını kapatın, ayarını orta ve yüksek kabuk ayarına getirin ve temel ekmek programında küçük somon olarak ayarlayıp başla düğmesine basın.

Pişirme sürecinin sonunda, ekmeği hazneden hemen çıkartıp bir tel ızgara üzerine aktarıp soğumaya bırakın. Kesmeden önce oda ısısına gelmesini bekleyin.

Afiyet olsun !

20 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık.bende artık evde yapacağım ekmeklerimi.sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

ohhh nefis olmuş ellerinize sağlık

Ordanburdanhayattan dedi ki...

sabahları yataktan o kokuyla uyanmak ne güzeldir, ellerine saglık

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Özlem'ciğim bu harıkadırr ellerıne saglık.secgıler

Ilker Erdem dedi ki...

Sevgili Ozlem oncelikle guzel dileklerin icin tesekkur ederim. Ekmegin cok istah acici gorunuyor ellerine saglik. Bende cok severim firindan cikmis ekmegi. sevgiler

Unknown dedi ki...

söylemesi ayıp ben de deli gibi ekmek yapıyorun bu ara yakında paylaşacağım sitemde gerçekten kendi ekmeğini yapmak da bir zevk

Baharcicegi dedi ki...

öncelikle cok gecmis olsun
insanin kendi yaptigi gibisi varmi icin alarak yenir helede piserken bütün evi misler gibi ekmek kokusu sarar
elinize saglik güzel bir hafta dilegiyle

Emel Kurt dedi ki...

selam ekmek cok güzel ve lezzetli görünüyor.bizde ev yapimi ekmegin her cesidini severek tüketiriz.otlu ekmegide en kisa zamanda deniyecegim.(gerci ekmek makinam yok:)))olsun firin dada fena olmuyor.ellerine saglik.sevgiler.

HADİYE dedi ki...

Merhaba Özlemciğim,

Öncelikle deyneklerden kurtulmana sevindim.Geçmiş olsun.Sağlık gibisi yok valla.
Ekmeğin görüntüsüde iştah açıcı.Ellerine sağlık.

Sevgilerimle*

Saglıklımutfak dedi ki...

mutfağımda ekmek makinesine yer yok ama bu gidişle yaratıp almam gerekecek bir tane. eline sağlık Özlem'cim. KADINLAR GÜNÜN KUTLU OLSUN Sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

nefis görünüyor harikasınız..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

evde ekmek yapmasına bayılıyorum. hem makinada hem eldi ikisi de yemeye doyulmuyor:)

bu ekmek de enfes olmuş, ellerine sağlık canım.

angel dedi ki...

kadınlar günün kutlu olsun cnm...

Gönülünce dedi ki...

Pişerken ekmek kokusu ile uyanmak büyük zevk oluyor doğrusu...Nefis olmuş ellerinize sağlık...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah özlem ne de güzel görünüyor..
bende yakında ekmeklerimi yayınlamak istiyorum.
ne çok doldu dosyalarım ekmek çeşitlerimle..
hem aşağıdaki haber içinde kutluyorum, gözün aydın.
VE
KADINLAR GÜNÜN KUTLU OLSUN.

neslihan dedi ki...

Sevgili Özlem
Ellerinize sağlık
Aslında yapılış aşamalarını çok merak ediyorum.Aşamalarıda fotolayıp yayınlasan öyle güzel olacak ki.Belki de bu sayede benide ekmek makinesi sahibi yapabilirsin.Bir türlü cesaret edemiyorum :(

Saliha dedi ki...

ellerıne saglık özlem bende ev yapımı ekmeklerı cok severım:)bu arda tekrar gecmısler olsun:)atmıssın koltuk değneklerini:)

Mimosa Café dedi ki...

evde pişmiş ekmek gibisi yok kesinlikle. ben de bunu düzenli bir alışkanlık haline getirsek de artık tüm ekmeklerimizi evde yapsak diye düşünüyorum kaç zamandır. eline sağlık özlemcim.

Pembe Tatlar dedi ki...

Dünya kadınlar günümüz kutlu olsun canım...

Unknown dedi ki...

bende sabah maya kokusu için almıştım ekmek makinesini ama kullandığım yok.. ekmeğin görüntüsü harika, ellerinize sağlık..