10 Kasım 2007 Cumartesi

Kabaklı Börek 2

Her zaman buzlukta acil durumlar için yufkam olur. Üçer üçer koyarım poşetlere. Yapmadan birkaç saat önce çıkarıp dışarıda bekletince ilk günkü gibi hazır hale geliverir. İşten eve yorgun argın döndüğümde, alışveriş yapacak halim olmadığında, elimin altında, olması çok işime yarıyor.
Şu mutfak sevgisi de olmasa, aslında çekilecek dava değil bu işler, onca koşturmanın ardından, misafir için birşeyler hazırlamak, sadece sevgi ile olabilecek şeyler... Çok garip, neden böyle bir dürtüye sahip olduğumu anlayamıyorum. İzinli günümde bile, ayaklarımı uzatıp oturacağıma. Hmmm, acaba bu gün ne pişirsem bizimkilere diyerekten tariflerimi karıştırıyorum...

Her ay olduğu gibi, arkadaş toplantı sırası bana gelmişti ve her zamanki gibi 1 çeşit tatlı ve 1 çeşit de tuzlu yapmam gerekiyordu.

Dediğim gibi...yufkalar ve sevgi... ortaya bir adet kabaklı börek ile bu sefer gerçekten adı gibi Islak bir kek yaptım...

Daha önce tarifini vermiş olduğum Kabaklı Börek den daha farklı, ve çok daha leziz diyebileceğim bir kabaklı börek tarifi bu. Orijinal tarif sevgili Teslime Mahmutoğlu'na ait, ben üzerinde 1-2 ufak tefek değişiklikler yaptım.
Pişerken fırından mis gibi sarımsak kokusu yayıldı... Sarımsak severler için çıldırtıcı bir koku diyebilirim :)

Lafı daha fazla uzatmadan böreği nasıl yaptığıma geçeyim.

Buyrun önce malzemeler...


Malzemeler
  • 4 yufka
  • 2 yumurta
  • 4 kabak
  • 1 soğan
  • 200 gr dil peyniri, rendelenmiş
  • 3 iri diş sarımsak
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı sıvıyağı
  • 2 tepeleme kaşık yoğurt
  • 1 su baradağı süt
  • susam, tuz



Yapılışı

Buzluktan 2 saat önce çıkarttığım yufkalar hazır hale gele dursun, ben iç malzemesini hazırlamaya başladım ilk evvela. Soğanı ve sarımsağı küçük küçük doğradım. Zeytinyağını tavada ısıtıp, önce sarımsakları peşine de soğanları atıp kavurdum.

Kabakları rendeleyip onları da soğan ve sarımsakların içine ilave edip, suyunu çekene kadar kavurdum. Tuzunu koyup, kabakları bir kenarda soğumaya bıraktım. Soğuduktan sonra, içine rendelediğim dil peynirini ilave ettim.

Derin bir kapta, yoğurt, yumurtalar, süt, sıvıyağı (her zaman olduğu gibi fındıkyağı) ve tuzu iyice çırptım.

Fırın tepsisini fırça yardımıyla yağladım. Yufkalardan birini alıp, ikiye bölüp, hazırladığım sosa batırıp çıkarttım ve tepsiye yaydım. Peşine diğer yarısını da aynı şekilde, böylece 2 yufkayı tepsiye yaymış oldum. Üzerine kabaklı malzemeye yaydım. Kabakların üzerine geri kalan 2 yufkayı da yine aynı yöntemle, sosa batırıp batırıp tepsiye yaydım. Bu işlemler bitince de susam serpip. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 35 dk kadar pişirdim.

Afiyet olsun !

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Blogunuza komşu blogları gezerken rastladım. Kabaklı böreği de denedim, tek kelime ile harika bir börek olmuştu. Zaten hemen de tükendi.. Paylaşımlarınız için teşekürler, sevgiler