10 Kasım 2007 Cumartesi

Islak Kek 2

Efendim "Islak kek 2" Bloglar arası vizyona girmiş bulunmaktadır... üstelik ilkinden sonra çok daha başarılı bir kadroyla :)

Yılın altın "Kelepçeli Kek Kalıbı"na aday adayı :)

Bizde, içinde çikolata olan herşey çok sevildiği için, kek ve kurabiyelerimiz genelde kakaolu ve çikolatalı oluyor. Çalışmalarımı hep bu malzemeler üzerine yoğunlaşarak yapıyorum tabii...

Geçen gün yapmış olduğum kek, bir çırpıda bittiği için. Aynı tarifi tekrar yaptım. Gönlüm, çiğ yumurta kullanmaya el vermediğinden, adı "Islak kek" olan bu keki, sosunun içinde çiğ yumurta olmadan nasıl ıslak hale getirebilirim diye düşününce bu yöntemi buldum. Her ne kadar entegre tesislerde üretilen, ve güvendiğim bir markayı kullansam da, içinde çiğ yumurta olan tarifleri uygulamaya henüz hazır olmadığımı düşünüyorum, içim el vermiyor bir türlü. Asıl yanarım yanarım da, bu kuş gribi hikayeleri ortaya çıkmadan evvel, parfe ve chocolat mousse yapmadığıma yanarım. Özellikle chocolat mousse çiğ yumurta ile yapıldığı için, bu hastalık, yeryüzünden silinene kadar, bu tatlıyı, ne yapacağım ne de yiyeceğim sanırım.

Tarif olarak aynen bir önce yaptığım Islak Kek tarifini uyguladım. Sadece ilave olarak 1 su bardağı süt ve 1 tablet (80 gr) bitter çikolatadan oluşan sosu kullandım. Sosun hazırlanışı şöyle; çok basit: cezvenin içine sütü koyup içine çikolatayı parçalara ayırarak koyun. Kısık ateşte eriyip, süt ile çikolata iyice biribirine karışana kadar pişirin. Kek fırından çıkınca, sıcak iken kekin üzerine bıçağın ucunu, birkaç yerinden batırıp çıkarın. Ocakta sıcak sıcak bekleyen sosunuzu alıp, kekin üzerine eşit bir şekilde dökün. Kek onu sünger gibi çekiyor. Sosun içinde gerçek çikolata olduğu için, kek soğumaya başlayınca, üstü parlak olarak kalıyor.

Ondan sonra, kek ılındıktan sonra, kekin etrafını, kalıbından daha rahat ayrılabilmesi için ince bir spatula geçirip, kelepçeleri açıp, biraz da böyle beklettikten sonra, kekinizi servis tabağına alabilirsiniz. Ben kalıptan servis tabağına geçirmeden evvel, kek parçalanmasın diye, genelde kekleri ters yüz etmek için kullandığım bir tabanlığı, kekin tabanı ile kalıbın arasına dikkatlice sokup, kekin bu tabanın üzerine alıp, servis tabağına kaydırdım.

Servis tabağından da, kare kare keserek misafirlerinize veya kendinize :) sunabilirsiniz.


Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: