30 Ekim 2007 Salı

Islak Kek



Bu kek aslında ıslak kek tarifi ama ben kuş gribinden sonra çiğ yumurtayla ilgili olan hiçbir tarifi uygulamıyorum. Yine de sizlere tarifin orijinal halini olduğu gibi yazacağım. Tabii kendi uyguladığım şekli de belirterek. Ama herşeyden önce şunu söylemek isterim ki ben bu kadar güzel kakaolu kek yemedim. Benim yaptığım şekliyle bile superdi. Eğer canınız kakaolu kek çekiyorsa tavsiye ederim... bu tarifi yapın. Tarif Sahrap Soysal'a ait.


Malzemeler

  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ (ben fındıkyağı kullandım)
  • 2 su bardağı un
  • 50 gr kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı Nescafe (ben koymadım)


Yapılışı

Toz şeker ve oda sıcaklığındaki yumurtaları, derin bir kapta, mikserin yüksek devri ile 5 dk kadar, köpük köpük olana kadar çırpın.

Üzerine sütü, sıvıyağı ve kakaoyu ekleyerek 2-3 dk daha çırpın. Keki ıslatmak için bu karışımdan 1 su bardağı kadar alıp kenara ayırın, ama ben bunu yapmadım ve diğer malzemeleri, yani, unu, kabartma tozunu, vanilyayı ve eklemek isterseniz Nescafe'yi yumurtalı karışıma ekleyip 2-3 dk kadar daha çırptım.

Bu aşamada dilerseniz içine ceviz veya fındık içini de ekleyip karıştırabilirsiniz.

3 yemek kaşığı sıvıyağı ile yağlanmış, dikdörtgen cam veya fırına dayanıklı bir fırın kabına karışımı boşaltın. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 40 dk kadar pişirin.

Piştikten sonra, kenara ayırdığınız sosu kekin üzerine dökün. Tabii ben sossuz yaptığım için, kek ılındıktan sonra, keki kare kare kesip, üzerine krema sıkıp servis yaptım. Aslında, benim gibi sosundan ayırmayana başka bir alternatif daha önerebilirim. kek piştikten sonra, kekin üzerine oda sıcaklığında 1 su bardağı süt dökülebilir.

Sonuçta, her şekilde mükemmel bir kek....


Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: