15 Ekim 2007 Pazartesi

Kıtır Hamurlu Elma



Bayramın ikinci günü çok sevdiğim arkadaşlarımız ziyarete geldiler. Bu aralar ikinci çocuklarını bekliyorlar. Yemeğin peşine ne yapsak ne yapsak diye düşünürken, bir yandan da yemek kitaplarını karıştırıyorduk. Arkadaşımın gözü kitapdaki bir tatlıya takıldı. Hamile bir kadının gözü yiyecek birşeye takılınca amman dikkat. Tabii arkaşımın canı ister de ben yapmaz mıyım. Evde malzemeler de olunca...
Limonlu tavuğun ardından bu tatlıyı yaptık. Fırından çıkar çıkmaz sıcak sıcak bir yiyişimiz vardı ki anlatamam, hadi arkadaşım hamile... ya bana ne oluyor ki :) Aslında durum çok açık, yaklaşık bir aydan beri diyet yapıyorum. Bayramda, hem gönlüm hem de midem bayram yapsın deyip biraz ara verdim.

Fotograflar pek güzel çıkmadı ama inanın tadı çok güzeldi, yani biz çok sevdik, bilmem siz sevecek misiniz...

Ha bu arada yanında, ya dondurma ya da çırpılmış krema ile servis edin... çok yakışıyor.



Malzemeler

  • 4 yeşil elma
  • 1 çorba kaşığı şeker
  • 1/2 su bardağı kuru üzüm
  • 1/2 limon suyu
  • 125 gr un
  • 50 gr kekun
  • 125 gr esmer şeker
  • 1 tutam tuz
  • 125 gr tereyağı

Yapılışı

Elmaları soyup temizleyin. Küçük lokmalar halinde kesip, fırına dayanıklı bir kaba yerleştirin. 1 çorba kaşığı şekeri limon suyu ile karıştırın. Sonra limon suyu ve üzümleri elmalar ile karıştırın.

Ayrı bir kapta unu, kekunu, esmer şekeri ve tuzu karıştırın. 100 gr tereyağını bu karışıma ekleyip, el mikserinde ekmek kırıntısı görünümünü alana kadar karıştırın. Daha sonra geriye kalan 25 gr tereyağını da ekleyip, biraz daha çırtıktan sonra bu karışımı elmaların üzerine dökün.

Önceden 180 derece ısıtılmış fırında, 35 dk kadar, üzeri kızarana kadar pişirin.

Elmalar yumuşacık oluyor, üzüm ile birlikte hafif ağdamsı, yarı tatlı yarı mayhoş bir lezzet...

Ben dondurma ile ikram ettim.

Valla denemesi bedava...

Sevgiler....


Hiç yorum yok: