11 Kasım 2007 Pazar

Kağıtta Kuzu Budu

Çalıştığım için, hafta sonlarında, hafta arası için ha babam yemek yaparım. Tabii bu demek değilki, 5 çeşit yemek yapıyorum. Çoğunlukla 3 çeşit yapar, diğer günlerde de doğaçlama yaparım. Bu da demek oluyor ki haftada mutlaka 1 kere makarna yapılıyor. Doğaçlama hakkımı genelde makarnadan yana kullanırım hep :)

Hafta arası, işten eve pek münasip bir saatte gelemediğim için, uzun uzun pişmesi gereken yemekleri hafta sonu yapıyorum.

Ne zamandır, fırında kuzulu muzulu bir yemek yapmak istiyordum. Aile kasabımızdan, kendilerinin özel tasarımı olan mini minaccık bir kuzu budu parçası aldım. Özel tasarım da ne demek diyeceksiniz, konuyu hemen açayım, budun üzerine biber salçası, biraz sıvıyağı, karabiber, tuz, kekik ve limon kabuğu rendesi ile sıvazlanıp, yağlı kağıda sarılıp, iple bağlanıp hazır hale gelmesidir.

Limon tadını piştikten sonra ayırt etmeniz mümkün olmuyor, bunu yapmalarının sebebi etin ağır kokusunu ortadan kaldırıyor olmasıymış.
Etin kağıtla çok iyi sarılması lazım, böylece kendi suyu dışarı akmadan içinde birikiyor.

(Fotoğrafını güzel çekemedim, et biraz garip bir şekilde görünüyor, aslında parçalara ayırıp çekseydim, daha iştah açıcı görünürdü, ama artık çoook geç...)



Eti bu şekilde, önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 2,5 saat pişiriyorsunuz. Sonuç, yumuşacık bir et parçası. Yanında iç pilav ile mükemmel bir birliktelik.
Dilerseniz eti didikleyip pilavın üzerinde de sunabilirsiniz. Keyfiniz nasıl isterse...

Zamanı olanlara hafta arası yemeği, olmayanlara ise hafta sonu :)



Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: