12 Nisan 2009 Pazar

Peynirli Örgü Çörek

SNC10356

Hafta sonları bizim evde biraz abur cubur tarzı şeyler yenir ya da uzuun uzuuun pişen yemekler yenir...yani hafta arası yapmaya vakit bulamadığım tarifleri uygularım genelde. Aslında abur cubur tabiri yanlış oldu, hamur işi demek daha doğru olur.

Hafta arası sabah 6:30 da evden çıkıp akşam 18:30 - 19:00 gibi işten eve geldiğim için pek bu tip yemeklere fırsatım olmuyor, zaten geldiğimde dinlenmeye bile vakit ayırmadan direkt mutfağa girip yemeği hazırlamaya başlıyorum, bu tempomdan dolayı, kendime biraz daha hayatı kolaylaştırmak adına hafta sonu 3 çeşit yemek hazırlıyorum, bu bizi 3 gün idare ediyor. Haftanın 1 gününü de makarna günü ilan ettiğim için, geriye kalan 1 günde de doğaçlama yapıyorum, biz buna kısaca Allah ne verdiyse diyoruz :)

Böyle yazdıkça kendime acımaya başlıyorum, vah vah, zavallı ben ne kadar yoruluyor muşum böyle...ahh canııım...kızım bu işin sonu nereye varacak? Nedir benim içimdeki bu yemek pişirme isteği, nerden geliyor bu sevda bilmiyorum, ailede ahçı falan da yok, anneme gelince, o da normal bir ev hanımı, zaten yıllardır zeytinyağlı, sebzeli, otlu motlu, unsuz ve tuzsuz şekilde beslenirler....e peki ben neden böyle oldum ???
Ne eşim ne de oğlum benden özel birşeyler istemezler, ama sonunda yapa yapa bekler oldular...
Ama ne kadar yorulsam da bitsem de sofrayı kurup yemekleri tattıktan sonra: "ellerine sağlık" dediklerinde dünyalar benim oluyor. Bu 2 kelimelik sihirli cümle tüm yorgunluğumu alıp götürüyor, ha bu arada bunu da sadece beğendikleri zaman söylerler...

İşte bugün Pazar ve ben de çayla birlikte akşam üstü yemelik birşeyler yapmak için kitaplarımı karıştırdım ve bu tarifi bulup yaptım. Görüntüsü çok değişik oldu, tadı bizimkiler tarafından çok beğenildi, ben bu aralar rejimde olduğum için ne yazık ki tadamadım :(


Malzmeler
  • 1 çay bardağı sıvıyağı
  • 1 çay bardağı margarin, eritilmiş ve soğutulmuş
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı su
  • 4,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • tuz
  • 150 gr beyaz peynir
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1/2 demet dereotu
  • 1 yumurta, sarısı ve beyazı ayrılmış
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 çorrba kaşığı sirke

Yapılışı

Unu derin bir kaba koyun, üzer,ne sıvıyağı, su, margarin, yoğurt, kabartma tozu, sirke, şeker ve tuzu ekleyip yoğurun. Hamuru 15 dakika dinlendirin.

My creation

Dinlenen hamuru tezgaha koyup merdane ile uzunca açın.

Beyaz peyniri ezdikten sonra, içine yumurta akı, maydanoz ve dereotu da ekleyip karştırın. Peyniri hamurun ortasınsa yerleştirin.

Hamurun kenarlarını resimde görüldüğü gibi verev kesin.

Kesilen parçaları karşılıklı çapraz kapatarak örgü oluşturun. Üzerine yumurta sarısını sürüp, isteğe göre susam veya çörek otu serpip, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.

Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

SNC10358

Afiyet oslun !

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Harika bir cörek olmus, sekli de cok hos, ellerine saglik canim. Hayirli haftalar diliyorum.

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika olmus Ozlem'cigim, ellerine saglik. Yapim asamalari da harika, sagol...

Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Ellerine Sağlık.Çok güzel görünüyor.resimli bir şekilde izah etmende çok iyi olmuş.Teşekkürler canım.

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK NEFİS BİR ÇÖREK RESİMLERDE ÇOK GÜZEL SEVGİLERİMLE

Unknown dedi ki...

sen usta olmuşsun artık.benim bu çöregi yapabilmem için 40 fırın ekmek yemem lazım.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Özlemciğim çalışan kadın ve anne olunca ne yazık ki durum senşn anlattığın gibi oluyor. Sonra da hafta sonu nerdeyse sadece yemek vs yapmakla geçiyor, ama senin dediğin gibi 2 adet sihirli sözcük herşeye değiyor.

Çörek nefis olmuş canım ellerine sağlık!!!

Sevgiler,
Evren

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

çok hoş olmuş ağzımın suları aktı yani :) bende yaparım bu şekilde ama küçük poğaçalar zeytinliside süper oluyor tavsiye ederim

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

mükemmel görüntü ve eminim tadıda öyledir.listeme aldım bile.sevgiler

mujdenin denemeleri dedi ki...

Enfes görünüyor.Ellerine sağlık Özlemciğim.Ben olsam rejim falan dinlemezdim bu çörek karşısında.:))
Sevgiler...

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Müthiş güzel ve şaheser. Resimlerine bakarken sanki kendim yapmışcasına keyif aldım, ellerinize sağlık.

Yüksek Topuklar - Arzu dedi ki...

Harika görünüyor özlem hanım. bu çöreğin nasıl yapıldığını merak ederdim hep. teşekkürler

Betül İnce dedi ki...

Yine enfes bir görüntü, ellerine sağlık ve de kolay gelsin Özlem'ciğim.

Sevgilerimle.

yeliz dedi ki...

merhaba
ellerinize sağlık iştahım kabardı
durduramıyorum kendimi.
birşey sormak istiyorum katıldığınız lezzet okulu kursu nerde acaba ve memnunmuydunuz. bende pastacılık kursunua katılmak istiyorum araştırıyordum sizin yazınıza denk geldim bilgi verebilirseniz sevinirim.
sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Özlem'cim nefis bir fotoğraf!!! Öyle canım çekti ki, mutlaka yapmak istiyorum.. Sirke hamuru kıyır kıyır yapmıştır eminim, mmm.. Ellerine sağlık..

Azize Y. dedi ki...

Ay bukadar güzel olurmuuu bii çörek.. Yaptımmm parmaklarını yedi bizimkilerr... Övüne övüne bitiremedim bende heheh :D Annem inanmıyordu güzel olacağınaa ama oda çok şaşırdı..

Mutlaka denenmesi gereken bir tarif ya. Artık hep yaparım. BU arada bi forumda paylaşacağım tarifinizi izninizle.. link vermek yasak o yüzden alıntı Özlemin Günlüğünden yazcam :) Bilginiz olsun.

Paylaşım için çok teşekkür ederim.