23 Mayıs 2010 Pazar

Brokolili Orecchiette

SNC10295
Yaklaşık 8 gündür diyetteyim. Amacım 5 kg vermek. Ne zamandır bu kadar kilo almamıştım. Son zamanlarda şeker, tatlı ve kurabiye üçgeni içinde gidip geldim. Kafam bozuldukça kendimi tatlıya verdim anlayacağınız. Oğlumun sınavına çok takılmış durumundayım, çocuğu da bunalttım. Gerçi bunalıyo da ne oluyo ki? hiçç...2 çalışıyo 3 ara veriyo. Hiç sıktığı yok kendisini, olan bana oluyo tabii. Allahım bu eğitim sisteminden torunlarımızı kurtar bari yarabbi...
Avrupa topluluğuna girmeye çalışan bir ülke olarak (ki şahsen bu ne kadar doğru olacak onu da bilmiyorum ya...sanki aldılar da doğru olup olmadığını tartışıyorum...) hani standartlarımızı düzeltiyoruz ya, soruyorum; acaba hangi avrupa ülkesinde, okula giden bir çocuk, okul yetmediği için dersaneye veya özel hocaya gitmek zorunda kalıyor ???
Neyssee...takılmıyalım şimdilik bunlara. Bu aralar içim dışım hep okuldu, sınavdı doldu taştı...sizi de bu konularla sıkmadan tekrar rejimime ve oradan da tarifime geçeyim.

Evet ne diyordum, 5 kg vermem lazım diyordum. Başladığım günden bu yana, 8 günde 1 kg verdim. Rejim listem beni hiç aç bırakmıyor, hatta tatlı bile aratmıyor. Hiç sıkılmadan uyguladım umarım sonuna kadar da böyle gider. Bu hafta 1 kg verdiğim için 1 adet bonus kazandım. Yani ne demek? 1 öğün istediğimi yiyebilirim demek. Bu bonusu nasıl değerlendireyim diye düşünürken Tuz Biber dergisinin düzenlediği "Makarnalar" konulu etkinliğine bir tarif hazırlayayım dedim, hem epeydir de makarna yemiyordum. Rejimde olduğum için, her ne kadar istediğimi yiyebilecek olsam da abartmamam gerekiyordu. Nasıl bir makarna hazırlasam diye düşünürken aklıma ne zamandır yapmayı düşündüğüm ama bir türlü gerçekleştiremediğim bir tarif geldi, taa kıştan beri yapıcam yapıcam bir türlü denk getirememiştim. Bonus olarak bu tarifi yapmaya karar verdim. Markete gittim ama malzemelerden en önemlisini, taze brokoliyi bulamadım. Direkt dondurucuya yöneldim ve tazesi yerine dondurulmuş olanı aldım. Eve gelip tarifi hazırlayıp bir güzel yedim. Bu sağlıklı tarifi bu ayki Tuz Biber etkinliğine gönderiyor ve hemen aşağıda malzemelere ve tarifine geçiyorum.
SNC10299

Malzemeler
  • 300 gr Orecchiette makarna
  • 300 gr brokoli veya 1 paket dondurulmuş brokoli
  • 3 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı acı biber (chilli)
  • 50 gr parmezan, rendelenmiş
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 6 dilim hindi pastırma
  • tuz, karabiber

Yapılışı

Brokoliyi çiçek çiçek ayırın. Pastırmaları şeritler halinde uzunlamasına ve enlemesine kesin. Sarımsakları küçük küçük kesin.

Brokoliyi kaynar tuzlu suda yumuşayıncaya kadar pişirin ya da 1 adet dondurulmuş paket içinden çıkan 2 poşet brokoliyi talimatına göre mikrodalga fırında pişirin.

Bu esnada makarnanın suyunu kaynatıp içine tuzu ve makarnayı ekleyin. Makarnayı yaklaşık 12 dakikada ya da paketin üzerinde yazdığı sürede pişirin.

Makarnayı suya atar atmaz hemen sebzeleri hazırlamaya koyulun. Kalın tabanlı bir tavada, zeytinyağını ısıtın. İçine pastırma ve sarımsağı ekleyip pişirin, yalnız pişirirken pastırmaların kıtırlaşmasına izin vermeyin. Ardından brokoli, acı biber, tuz ve karabiberi ekleyin. Karıştırarak orta ısıda 5 dakika pişirin. Makarnanın suyundan 3 çorba kaşığı kadar alıp bir 5 dakika kadar daha pişirin ve bu esnada haşlanmış makarnaları süzüp brokolilere ekleyin, hepsini birlikte ocaktan almadan 1-2 dakika daha pişirip servis yapın.

Afiyet olsun!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu tarif ile kilo verme arasında bir bağlantı göremedim.