2 Mayıs 2010 Pazar

Çilekli Profiterol

SNC10234
Bu tatlıyıı YE#55 etkinliğime gönderiyorum. Bu sefer en başta yapıp göndermek istedim. En azından bu sefer bari kendi etkinliğimi atlamayayım dedim :)

Baharın taze ve neşeli renklerini kullanmak istedim. Profiterolü hamurunu her zaman yaptığım gibi hazırladım. Sadece bu sefer yumurtala daha iri olduğu için 3 adet yetti. Kremasını da aynen normal tarifimdeki gibi ama ölçüleriyle biraz oynayarak yaptım sadece içine bir kase dolusu doğranmış çilek ilave ettim. Ayrıca sosunu da beyaz çikolata ile kremayı ben mari usulu eritip 1-2 damla pembe gıda boyası ile karıştırarak yaptım. Nasıl güzel olmuş mu?

Tarifini tekrar aşağıya kopyalıyorum.

Su bardağı olarak ekmek makinemden çıkan ölçü bardağımı kullandım bu tarif için, yani 240 ml'lik bir su bardağı.

Malzemeler

Hamuru için;

  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı su
  • 55 gr tereyağı, tuzsuz
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 3 yumurta (L boy)

Yapılışı

Tencereye su, tereyağı ve tuzu koyup kaynatın. Kaynattıktan sonra ocaktan alıp unu ekleyin ve spatula ile hızlı hızlı karıştırın. İyice karıştırdıktan sonra, ocağa alıp orta ısıda 5 dakika karıştırarak pişirin. Hamuru ocaktan alıp karıştırma kabına aktarın. 5 dakika soğumasını bekledikten sonra yumurtaların birini ekleyip hamur yoğurma mikseri ile veya spatula ile karıştırın, sonra ikincisini ekleyip karıştırın ve sonra 3.sünü ekleyip karıştırın.

Hamur sıkma torbasına geniş ağızı duyu ekleyin. Hamuru, hamur sıkma torbasına aktarın ve aralarında yaklaşık 3cm aralıklar bırakarak, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine 3 cm çapında topcuklar sıkın. Unutmayın hamur pişince 2 misli kabarıyor. Bu arada öneli olan bu işlemleri hızlı yapmak, hamuru çok bekletmeyin.

Önceden 190 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 30-35 dakika üzerleri kızarana kadar pişirin. Ve pişme süresi bittikten sonra, fırının kapağını açmadan, içerde 20 dakika kadar beklettim.

Kreması için;

  • 2,5 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti
  • 1/2 su bardağı soğuk süt
  • 1 kase doğranmış çilek
  • 4-5 adet çilek, süslemek için

Renkli çikolata sosu için;

  • 160 gr beyaz çikolata
  • 160 gr krema
  • 1-2 damla pembe gıda boyası

Yapılışı

Kreması için, vanilya, kremşanti ve 1/2 su bardağı süt hariç tüm malzemeleri karıştırıp pişirin. Ilınınca vanilyayı ekleyip soğutun. Krem şantiyi 1/2 su bardağı soğuk sütle çırpıp, soğumuş kremaya katıp iyice karıştırın. Topları dilerseniz delerek, bir krema sıkacağı yardımıyla, dilerseniz de keserek bu krema ile doldurun.

Sosu için ise krema ve çikolatayı benmari usulü eritip içine 1-2 damla dilediğiniz rengi elde edene kadar katıp karştırın. Ben sosu servisten 2-3 saat önce döküyorum. Korkmayın hamur yumuşamıyor.


Afiyet olsun !

32 yorum:

umutluhayat dedi ki...

harika olmuş,rşiir gibi.ellerinize sağlık

Behiye Sönmez dedi ki...

ay ay ay hakikaten bahar şenliği gibi olmuş emeğine sağlık:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

bu nasıl bir görüntü böyle,insanı ekrana yapıştırıyor:)

ellerine sağlık canım.

yeşim dedi ki...

harika görünüyor.ellerinize sağlık..yüreğinize sağlık...sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

cilekliside bahar profiterolü olmus,harika bir görüntü elimi uzatip alasim geldi
eline saglik

Saglıklımutfak dedi ki...

Özlemcim hoşgeldin. Eline sağlık hiç tatmadım bu şekilde. sevgiler canım

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Süper bir görüntü, bayildim canim, ellerine saglik diyorum.
Nedense meyveli oldugundan dolayi mi ne bu profiteroller bana sanki cok hafifmisler gibi geldi:)) Sizlere de afiyetler olsun diyorum.

Sevgilerimle

oznurunelemekleri dedi ki...

hımmmm görüntü mikemmel ellerine sağlık yemede yanında yat misali sevgilerimle

sema dedi ki...

eline saglik, cok guzel gorunuyorlar!!

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.Böyle güzel renkli profiterole kim hayır diebilir.
Nefis bir görüntü.
Sevgiyle kal.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Özlem'cim enfes bir görüntü, ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Süperrrr... Ellerine saglik canim.... Cileklisini hic yemedim ama denemek isterim.... Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...

Tijen dedi ki...

Özlem'ciğim,
Herhalde Picasso görse kıskanırdı, herhalde değil, kesin kıskanırdı!

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

harika olmuş ellerine sağlık
tam baharlık olmuş
siftah senden olmuş:)sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

özlem hanımm inanılmaz bir görüntü bayıldımm resmen:))

gulsev dedi ki...

Özlemcim nerlerdeydin bir gitin pir gittin, neyseki sıhhatli bir biçimde dönmüşsün.Hoşgeldin :)
Profiterol güzel gözüküyor walla beyaz sosla bende deneyeceğim bir ara, ellerine sağlık arkadasım..
İyi baharlar..

Fatma Tekin dedi ki...

Merhaba özlem çilekli prefiterol harika görünüyor.Ellerine sağlık çilekli sunum güzel bir fikir.Şimdi çileğin bol zamanı bahara yakışır bahar gibi tatlı olmuş.

pelince dedi ki...

Sunumu şahane,tadı da öyledir eminim.. ellerine sağlık..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Harika olmuş canım
Nefis bir görüntü ve lezzet
Ellerine sağlık canım
sevgiler

zehratrk dedi ki...

güzel olmazmııı tam yazlık :))))çilekle çok yakışmıştır eminim ellerinize sağlık sevgiler mutlu haftalar

emelce yemek dedi ki...

cok guzel harika gorunuyor

Gönülünce dedi ki...

Görüntü harikaaa nefis olmuş ellerinize sağlık...
Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

özlem hanımm bir tarifim car size buyrun lütfenn:))
link: http://kalpkurabiye.blogspot.com/2010/05/ugur-anne-ve-bebeleri-pastas.html

sevgilerimle:))

Atike Momini Ziya dedi ki...

MERHABALARR...
ŞENLİĞİNİZİ DUYUP BİR BAKAYIM DEDİM, GEÇDE OLSA SİZDEN HABERDAR OLDUĞUMA SEVİNDİM :)
ARŞİVİNİZİ KEYİFLE GEZDİM,Tıkır tıkır kısık ateşte kendi kendine sessiz sessiz pişen makarna sosuna bayıldım :)..
bundan sonrada güzelliklerle, güzelliklerde görüşmek dileği ile...
sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika olmus, ellerine saglik, tek kelime ile super Ozlem'cigim...

Sevgilerimi gonderiyorum, ve de guzel bir hafta diliyorum.

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

çok leziz görünüyor canım

sevgiler :)

atesböcegi dedi ki...

offfff... cok ama cok güzel görünüyor. ellerine saglik canim. hamarat olursan böyle olur iste... ANNELER günün kutlu olsun canim. sevgilerimi gönderiyorum.

GIA dedi ki...

Çok hoş olmuş, elinize sağlık...

Hayattan Azıcık dedi ki...

Müthiş görünüyor ben seni izliyormuşum ama şimdi gezdim bütün bloğunu ben nasıl kaçırmışım bu bloğu derken gördüm ki izliyorum :) çok güzel şeyler var ve gerçekten dokunuşlarınla değiştirdiğin herşeye bayıldım. Sevgiyle kal...

Mimosa Café dedi ki...

off bu ne harika bir görüntü böyle. lezeti de kusursuzdur tahmin ediyorum. ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Resmi görünce ekrana dalıp 1-2 tanesini hemen yemek istedim. Detaylı tarif içnde teşekkürler..

Dilek'ce dedi ki...

Oezlemcigim, ne hos olmus! Gelecek hafta ben de croquembouche yapacagim, senin bu göze gönlü hitap edene görünce kararim baska bir dogru geldi. Her ne kadar benimkinin rengi seninki kadar güzel olmayacak olsada;)