19 Mayıs 2015 Salı

Banana Pudding

All Photos-6036

Magnolia Bakery ve Banana Pudding, hep duyduğum ve New York'a bir gün yolun düşerse yemeden dönme denilen bir şeydi... Ve bir gün yolum düştü, gittim, aldım, yedim ve açıkcası çok da beklentimi karşıladı diyemem. Yine de tarifini denemeden edemedim. Aslında orijinal tarifini de orijinalinde tarif edilen şekliyle ve malzemeleriyle de yaptım, çok da benzer oldu ancak bu malzemeleri her zaman bulmak mümkün değil o nedenle kolaylıkla bulabileceğim malzemelerle bir daha yaptım ve aynen resimde görüldüğü hale geldi :)

Malzemeler

  • Kedidili, 1,5 paket.
  • Muz, 3-4 adet büyük
  • Toz krem şanti
  • 1/2 su bardağı soğuk süt (krem şanti için)
  • Krema, bir kutu, soğuk
  • 2 yumurta sarısı
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı mısır nışastası
  • 1 çimdik tuz
  • 1 çay kaşığı vanilya özü veya şekeri vanilin
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
Yapılışı
Öncelikle toz krem şanti ile 1/2 su bardağı soğuk sütü koyulaşıncaya kadar çırpıp dolaba kaldırın. Aynı şekilde dolaba koyup soğuttuğunuz bir paket kremayı da mikserde ayrıca çırpıp koyulaştırın, bunu da koyulaşır koyulaşmaz dolaba kaldırın. Yalnız dikkat kremayı çok çırpmayın yoksa kesilebiliyor.
Gelelim muhallebiyi pişirme kısmına. Bir tencerede şekeri, mısır nışastasını, tuzu ve sütü çırpıp koyulaşmaya başlayınaya kadar pişirin. Bu noktada bir kasede yumurta sarılarını çırpıp üzerine sütlü karışımdan biraz döküp karıştırın, bunu 2-3 kere daha tekrarlayıp sonra bu yumurtalı karışımı tenceredeki süte yavaş yavaş döküp koyulaşma işlemini tamalayın. Koyulaşan muhallebiyi ocaktan alıp içine vanilya ile tereyağını ekleyip karştırın ve soğumaya bırakın.
Soğuyan muhallebiye dolapta soğuttuğunuz krem şanti ile kremayı ekleyip güzelce karıştırın.
Şimdi sıra tatlıyı kat kat dizerek tamamlamada. Cam bir servis kabına öncelikle kedidillerini yerleştirin, ben yuvarlak kaba rahat dizilsin diye kedidillerini 3 eşit parçaya böldüm. Sonra üzerlerine halka halka dilimlediğiniz muzları dizin ve üzerine de kremayı yayın, bunu 2 kere daha tekrarlayacağınız için tüm malzemeleri 3 eşit parçaya yetecek gibi bölmeniz lazım. En üstünü kremayla kapattığınız için üzerini dilediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.
Tatlıyı dolapta 1-2 saat bekletip servis yapın. Bu tatlıyı hazırladığınız gün servis etmelisiniz, yoksa tadı biraz değişiyor.

Afiyet olsun !

7 yorum:

Yemek Tarifleri dedi ki...

çok güzel ellerinize sağlık...

yemek tarifleri dedi ki...

harika tarifler paylaşıyorsunuz ellerinize emeğinize sağlık...

Pasta tarifleri dedi ki...

Ellerinize sağlık, nefis bir tarif.

Lezzet Mekanı dedi ki...

Çok güzel bir tarif olmuş teşekkürler.

Şef Tarifi dedi ki...

Hanımlar ben denedim kıvamı çok güzel oldu tavsiye ederim...

Ankara Boyacı dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

mutfakyolu dedi ki...

harika bir tarif olmuş ellerinize sağlık :)