12 Haziran 2010 Cumartesi

Kabustan Uyandım

İnanır mısınız...kendime daha yeni geldim. Tamam artık bitti bu çile kurtulduk diyecekken bu sefer başka bir dert çıktı karşımıza.
Belki gazetelerden, TV'den veya belki de sizlerin de başınıza geldiği için SBS sınavının yabancı dil sorularıyla ilgili skandalını duymuşşunuzdur. İşte benim oğlum da, ne yazık ki o SBSzedelerden. Nereden başlasam da anlatsam bilemiyorum, bu konuyu 6 gündür konuşmaktan o kadar çok yoruldumk ki...Sınavın olduğu günden bu yana biz veliler hakkımızı aramak için didinip duruduk. Karşımızda devlet olunca ilk başta kendimizi çok aciz hissettik ama sonra aklımızı başımıza hemen toparlayıp devletin, yıllarca bu sınava hazırlanan çocuklarını mağdur etmeyeceğine inanıp hakkımızı aramak için, biz anne ve babalar bir araya geldik. Durumumuzu anlatan dilekçelerimizi önce devlet kurumlarına, sonra da bize destek vermesi ve sesimizi duyurmamıza yardımcı olması için de medya kurumlarına gönderdik. Sonunda MEB'dan bir basın bülteni açıklaması geldi. Gerçi bu benim oğlumun sorununu çözüyordu ama hala mağdur durumda kalan bir sürü öğrenci var. Onlar hala haklarını aramak için yollarına devam etmek durumundalar. Ancak tüm bunların sonunda yabancı diller sınavı iptal edilirse, bu başka bir haksızlığa yol açacak. Umarım devletimiz hala mağduriyeti çözülmemiş bu çocuklarımızın sorununu tek tek çözme yoluna gider, çünkü en doğrusu ve adili de odur.

Bunca zamandır sessizliğimin sebebi kendimi bu işlere adamış olmamdı. Günlerdir üzüntümden kendime gelemedim, ne yedim ne içtim. Umarım bu sıkıntılı günler geride kalır ve ileride torunlarıma, babaları hakkında anlatacağım bir hikaye olarak tarihte yerini almış olur.

Yakında görüşmek üzere....

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgili arkadasim, simdilik sizlere gecmis olsun diyorum ve diger cocuklarin da bu konudaki magduriyetlerinin giderilmesini umuyorum... Maalesef, her konuda oldugu gibi, bu konuda da yapilan yanlisin sorumlusu ortalarda yoktur, kimse üzerine alinmaz.... Ne demeliyim, Herkesin hakkinda hayirlisi...

Hayattan Azıcık dedi ki...

Türkiye de ne düz ki bu yolunda gitsin. Eğitime %2 pay bırakan bir devletin çocuklarımızı düşüneceğini sanmak resmen rüyaya dalmak gibi birşey oldu. Birazda bizlerin suçu tabii haakkımızı arayan bir toplum olmadık hiç. Sorgulasakta toplu harktlerde bulunmadık. Bence sanal ortamda birleşip yürüyüşler falan yapın anneler babalar olarak. Yeter artık. Yıllardır bizden iyi bakılan doğuyla ilgilenen arapların dertleri için ülkeyi bitiren zihniyet bizimle ilgilenmeye başlaması gerektiğini anlasın...
Üniversite sınavına girdiğim sene yaşadığım sorunlar yüzünden kurdeşen dökmüştüm anlayabiliyorum o çocukları eğitimlerinin en önemli dönemlerine böyle bir problemle başlamaları çok üzücü inşallah çocukların yararına olur herşey sevgiler...