15 Mart 2009 Pazar

Havuçlu Kek

SNC10193

Bu keki 38.P.D.Ç.S.E 'ne gönderiyorum.

Havuçlu keki denemeyeniz var mı? Varsa bu tarifi mutlaka deneyin. Son derece lezzetli ve yumuşacık, ağızlara layık bir kek. Dün akşam sevgili komşularımızı çaya çağırınca, malum çayın yanına da bir şey yapmak icap etti. Bi kek yapim dedim ama hangisi...yapılacak tarifleri not ettiğim defterimi açtım ve çok sevdiğim tariflerden Gamze Bursa'ya ait bu tarifi yapmaya karar verdim.

Mutfağımda en sevdiğim yemek kitaplarımı koyduğum raflı bir dolabım var. En sık kullandıklarımı burada muhafaza ediyorum. Aslında o kadar çok yemek kitabım var ki, eh biraz meraklı olduğumdan, senelerden beri biriktirdiğim için, 97 senesinden beri yani, geniş bir arşivim oldu. Eve taşındığımız zaman, eşim oturma odasına kütüphane yapmıştı, zavallım başına geleceklerden habersizdi tabii :) şimdi bu kütüphanenin sadece 1/3'ini kullanabiliyor. Geri kalanı bana ait.
Belki ömrüm tüm bu kitaplardaki tarifleri yapmaya yetmeyecek ama onları okumak bile bana ayrı keyif veriyor. Bazen okuduğum tariflerden ilham alıp kendi yaptığım yemeklere yenilik katabiliyorum, bu hepinize oluyordur sanırım.

Akşamları işten geldikten, yemek telaşı bittikten ve yürüyüşten döndükten sonra koltuğumda bir kenara çekilip, 30 dakikamı dergi ve kitaplarıma bakarak geçiriyorum. Beni herşeyden uzaklaştırıyor ve bu bana çok iyi geliyor. Bunu yaparken de beğendiğim tarifleri defterime not ediyorum, kekler, et yemekleri, tavuk yemekleri, börekler vs vs...böylece bugün ne pişireyim sorusuna cevap bulmuş oluyorum.

Benim hobim de bu işte...ama işe yarayan bir hobi...çünkü yenilebiliyor :)

Dün bu keki 30 dakikada yaptım. Ancak fırından çıkarır çıkarmas servis tabağına alırken biraz zorlandım ve ufak tefek dağılmalar oldu, bir dahaki sefere 10 dakika kadar soğumasını beklemem lazım.

Tarifine gelince....


Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağından 1 parmak az sıvıyağı
  • 2 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı ceviz, parcalanmış
  • 2 orta boy havuç, rendelenmiş
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 limon kabuğu rendesi

Yapılışı

Yumurta ve şekeri 5 dakika kadar çırpın, ardından süt ve sıvıyağı ekleyin ve biraz daha çırpın.

Peşine un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyin. Bu aşamada ve sonrasında mikseri bırakıp spatula ile karıştırın.

Son olarak geri kalan tüm malzemeleri de ilave edip yağlanmış kek kalıbına dökün.

Önceden 180 derece ısınmış fırında 20 dakika kadar pişirin. Fırın ısıları birbirinden farklı olabilir. Size tavsiyem 20 dakika sonunda kekinizin pişip pişmediğini kürdan ile kontrol edin, kürdanı kekinize batırdığında kuru çıkıyorsa kekiniz hazır demektir.

Afiyet olsun !

17 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Ozlem'cigim,
Harika olmus...

Sevgiler ve iyi bir hafta dilegimle...

neseersoy dedi ki...

Harika görünüyor , ellerine sağlık.
Sevgilerimle

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Özlem. Bende haftasonu havuçlu kek yaptım. Çok lezzetli oluyor. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Özlemciğim.Nefis görünüyor.Sevgilerimle...

atesböcegi dedi ki...

harika görünüyor kekin. hmmm... kim biliri evi ne hos bir koku sarmistir firinda pistiginde. Cok severim bu keki. Ellerine saglik canim. sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık süper bir görüntü..

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık süper bir görüntü..

zarpandit dedi ki...

hımmm mis gibide kokar :D

portakal kabugu fikri hosuma gitti ama ;)

Adsız dedi ki...

Özlemciğim havuç giren kekleri ben de çok seviyorum, ayrı bir lezzet katıyor. Senin kekinde harika görünüyor. Kitaplara gelince bizde de aynı durum söz konusu. Sevgiler.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Enfes görünüyor, ellerine sağlık Özlem'cim, uzansam alıverecekmişim gibi :)

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ben payıma düşen dilimi alıp kaçıyoru canım nefiss!!!

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

havuç keke ancak bu kadar yakışır hımm nefistir havuçlu kek
ellerine saglık
sevgiler

Özlem dedi ki...

Değerli ve güzel yorumlarınız için, herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.
Sevgilerimle

Nilay dedi ki...

Özlemcim keki yaptım ve harika oldu, hatta 2 gun sonra tekrar yaptım. Değerli tariflerin için teşekkur ederiz.Başka tariflerini de bekliyoruz.

çiçek siparişi dedi ki...

Merhaba Özlem hanım Kek tarifiniz ve görüntüsü mükemmel .. Olsada yesek :D Teşekkürlerimizle

çiçekçi dedi ki...

Görüntüsü kadar tadıda eminim mükemmeldir.Teşekkürler

meryemce dedi ki...

Daha önce bildiğim ve sürekli yaptığım havuçlu kek tarifine alternatif ararken blogunuzla karşılaştım veee tarifinizi denedim.
görüntü ve tat 10 puan. değerli tarifiniz için teşekkürler..