1 Temmuz 2008 Salı

Kakaolu Kek

Herkese... uzun bir aradan sonra merhabaaa !

Dinlendirici ve canlanırıcı bir tatilin ardından tekrar aranıza döndüm. Gerçekten çok ihtiyacım varmış bu tatile. Okullar tatil olur olmaz, sınavı da atlattıktan sonra, malum SBS sınavı, oğluşumuzla birlikte tatile çıktık ve tabii her güzel şey gibi tatil de çabuk geçti.

Bu sefer istikamet Antalya idi ama ben kendimi nedense Moskova'da gibi hissettim... arkadaşlar kimsenin haberi yok galiba ama Ruslar tarafından istila edilmişiz. Hani diyorlardı da inanmıyordum...
Onları görünce iştahım falan kesildi... oysa bu tatilde kendimi özgür bırakacaktım ama gel gör ki karşında 36 bedenlik örnekler olunca yemeden içmeden kesiliyorsun.

Ama gözden ırak olunca gönlün hemen kek mek istemeye başlıyor. Ben de döner dönmez kendimi kek yaparken buluverdim birden :) İşte size ayağımın tozuyla evceyizimde yaptığım ilk şeyi paylaşıyorum.

Mis gibi kakaolu kek... tavsiye ederim tadı çok güzel... herkese tekrar sevgi ve selamlarımı yolluyorum.

SNC10444

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 3 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağı
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 çorba kaşığı tepeleme kakao

Yapılışı

Fırını önceden 175 derecede ısıtın.

Yumurta ve şekerleri iyice çırpın, peşine süt ve sıvıyağı ekleyin.Unu, vanilya ve kabartma tozu ile birlikte eleyin. Unlu karışımı yumurtalı karışıma ekleyip spatula ile iyice un kaybalona kadar karıştırın.

Kek kalıbınıza hamurun yarısını dökün. Kalan hamura kakaoyu ekleyip karıştırın ve kek kalıbına kakaoluyu dökün. Dilereseniz ince tahta bir çubukla kalıpta hamuru 1-2 kere karıştırın.

Kalıbı fırına koyup yaklaşık bir 45 dakika kadar pişirin.

Afiyet olsun !

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Özlemcim, ellerine sağlık. Sınavlarıda atlattınız, ne güzel, umarım sonuç gönlünüze göre olur. Ben daha bu sınav işlerine uzağım ama SBS'yi öğrendim :)
Sevgilerimle....

Tijen dedi ki...

Kek istiyoruuuummmm....