1 Haziran 2008 Pazar

Kıymalı Patlıcan Lazanya

SNC10099

Ne kadar ayıp bana... Tarifin resmini yayınla ama yapılışını yayınlama... Günlerdir vakitsizlikten sayfama girip de güncelleyemedim ki bir türlü. Önümüzdeki hafta Allah kısmet ederse tatile çıkacağız... bütün işlerimi rayına koyayım dediydim... Ama galiba biraz fazla hızlı gidip raydan çıktık :) Sevgili Lama'cığım beni kendime getirdi valla... bu kadar da olmaz ki di mi...Herkesten çoooook özür diliyorum... işte belkide günlerdir sayfaya girip girip nerede bu yahu dediğiniz tarifi aşağıda hemencecik (lafın gelişi :)) yayınlıyorum.


Ben bu tarifi Emeril Lagasse'nin programında görmüştüm. Ne zamandır yapmayı planladığım bir tarifti... kısaca tarihçesinden de bahsettik :) ve sonunda işte tarifi


Tarifin içinde adları geçen, Emeril'in orijinal esansının, kıyma sosunun ve beşamel sosunun malzemelerini ve yapılışlarını vermek istiyorum:


*Emeril'in orijinal esansının malzemeleri (tarifte kısaca EOE diye bahsedeceğim)

  • 2,5 yemek kaşığı paprika (bir tür kızımızı tatlı biber)
  • 2 yemek kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı sarımsak tozu
  • 1 yemek kaşığı soğan tozu
  • 1 yemek kaşığı karabiber
  • 1 yemek kaşığı kurutulmuş mercanköşk
  • 1 yemek kaşığı kekik

(Tüm bu baharatları karıştırın)



*Et sosunun malzemeleri:

  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 500 gr kıyma
  • tuz
  • 2 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
  • 2 soğan
  • 1 dal kereviz sapı
  • 1 havucun rendesi
  • 1 tutam taze çekilmiş karabiber
  • 3-4 diş sarımsak
  • 4 adet taze veya 3 adet (konserve) soyulmuş domates
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 3 bardak et suyu veya su
  • 2 sap kekik
  • 2 adet defne yaprağı
  • 1 tatlı kaşığı kurutulmuş mercanköşk
  • 2 tatlı kaşığı fesleğen
  • 50 gr rendelenmiş parmesan peyniri

yapılışı

Zeytinyağını tavada ısıtın, kıymayı içine tıp kavurun, tuzunu ve kırmızı biberi ekleyip kavurmaya devam edin. Kıymaya, soğanı, küçük küçük kesilmiş kereviz sapını ve havucu ekleyip yumuşayıncaya kadar pişirin. Ardından sarımsak, domates, karabiber, salçayı ve et suyunu veya suyu ekleyin. Bu sonuncuları biraz karıştırdıktan sonra kekik, defne yaprağı, mercanköşk ve fesleğeni de kattıktan sonra 1-2 taşım kaynatıp ısıyı düşürün ve arasıra karıştırmayı ihmal etmeden ve gerektiğinde su ilavesi yaparak yaklaşık 1,5 saat kadar pişirin. Bu sürenin sonunda peyniri ekleyip bi 30 dakika daha düşük ısıda pişmeye bırakın.

Pişme işlemi bittikten sonra ocaktan alıp 15 dakika kadar dinlenmeye bırakın.

*Beşamel sosun malzemeleri:

  • 1/4 su bardağı sıvıyağı
  • 1/4 su bardağı un
  • 3,5 su baradğı süt
  • tuz, beyaz toz biber ve bir tutam muskat (hindistan cevizi)

yapılış:

Yağı tencereye döküp biraz ısıtıp peşine unu ekleyin ve kısık ateşte kavurmaya başlayın. Un kokusu gidinceye kadar yakmadan kısa bir süre kavurup peşine sütü ekleyin devamlı karıştırarak azar azar ekleyin. Baharatları da ekleyip sos koyulaşıncya kadar pişirip ara sıra karıştırarak kaynatın.

(not: bu sosu patlıcanları fırın kabına dizdikten sonra pişirip üzerine dökeceğiz)

Bu esnada Lazanya için patlıcanları hazırlamaya başlayın.

Malzemeler

  • 4 patlıcan
  • 3 su bardağı un
  • 3 yumurta (3 çorba kaşığı sütle çırpılmış)
  • 3 su bardağı ekmek kırıntısı
  • Emeril'in orijinal esansı *
  • 1,5 su bardağı kızartma işlemi için sıvıyağı
  • Et sosu *
  • Beşamel sos*

Yapılışı

Fırını önceden 190 derecede ısıtın.

Geniş ve derin dikdörtgen bir fırın kabını yağlayın. Patlıcanları 3-4 çorba kaşığı EOE ile çeşnilendirin.

Çırpılmış yumurtaları 3 çorba kaşığı EOE ile çeşnilendirin.

Ekmek kırıntılarını başka bir kaba koyun ve 3 çorba kaşığı EOE ile çeşnilendirin.

Patlıcanları tek tek önce una sonra yumurtaya sonra da ekmek kırıntısına bulayıp kızartın ve herbirini ya kağıt havluya ya da süzgeçli bir kaba koyun ki fazla yağı süzülsün. Eğer EOE'den arttıysa kızarmış patlıcanların üzerine serpiştirin.

Kıyma sosundan biraz alıp fırın kabına dökün, üzerine patlıcan dilimlerini yerleştirin. Aynı şekilde yine kıyma sosunu üzerlerine dökün ve aynı süreci malzemeler bitene kadar sürüdürün.

Üzerine de beşamel sosunu gezdirin. Kabı fırına sürüp 45 dakika kadar pişirin. Servis yapmadan 10 dakika bekletin.

Tarifi çok uzun gibi gözüksede aslında çoğu malzemelerini evde rahatlıkla bulabileceğiniz leziz bir tarif.

Afiyet şeker olsun !

9 yorum:

serpil dedi ki...

merhaba, ellerinize sağlık, tarifler cok güzel, sevgiler.

HÜLYA dedi ki...

merhaba canım sevgilerimle bereber etkinlik davetiyemide bırakıyorum... kendine iyi bak...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 25
strong>http://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,

9 Haziran 2008 (pazartesi) -22 Haziran 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25 Ev Sahibeliğini http://buramburam.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım…

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum canlarım. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Tariflerinizi hazırladığınızda “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25” Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

Pazar günü programım olması sebebiyle bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum canlarım… beni yanlız bırakmayın oluuuurmuuu :(

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım canlarım. Şimdiden herkese teşekkürler...

kizilciksurubu dedi ki...

Cok nefis görünüyor, ellerinize saglik. Sevgiler.

Semra Altay dedi ki...

Hımmmm nefis görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

LaMa dedi ki...

BU KADAR OLUR! AYLARDIR DURAN LAZANYAYI NASIL PISIRSEM DIYE DUSUNUYORDUM BUGUN:) TARIF GECIKMEDEN GELSIN DE BIZIM LAZANYANIN AKIBETI BELLI OLSUN

hayatkazanbenkepce dedi ki...

NEFİS BİR LAZANYA OLMUŞ , ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

Melek* dedi ki...

enfes olmuş ellerines ağlık

Huriye dedi ki...

Merhaba,size etkinlik için davetimi birakiyorum katilmaniz umidiyle,sevgiler.

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,


MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım.

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler...

rümeysaninrüyasi dedi ki...

Günler bize dostların güzelliği ile, geceler onların duaları ile mübarek oluyor. Umudumuz dostların hediyesi, duamız sizlerin sevgisi. Kandiliniz mübarek olsun..