3 Ocak 2015 Cumartesi

Ravioli Şekilli Mantı

image

Çok kolay oldu ve bir o kadar da lezzetli.
Ne zamandır almış olup da kullanmadığım makarna makinesini sonunda bugün kullandım. Ama makarna değil de mantı yapmak için. Aslına bakarsanız sadece hamuru mantı hamuru çünkü şekli de ravioli oldu :)) yine ne zamandır dolapta durup duran ravioli kalıplarımı da bu vesile ile kullanmış oldum.
Tarifine gelince

Hamuru için;

  • 3 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • 1/2 su bardağından 1 parmak fazla oda hareretinde su
  • 1,5 cay kaşığı tuz
İçi için;
  • 150 gr kıyma
  • 1 soğan, ince ince yemeklik doğranmış
  • Tuz
  • Karabiber
Yapılışı

Öncesinde kıymayı, soğanı, tuzu ve karabiberi karıştırıp yoğurun ve kenarda bekletin.

Unu derin bir kaba koyup ortasını havuz gibi açıp içine yumurtayı kırdım, ardından suyu ve tuzu katıp yoğurdum. Hamur iyice toparlanana kadar yoğurdum. Sert bir hamur olması gerekiyordu ki o da tam olması gerektiği gibi oldu. Su ve un ölçüsü tam geldi ama siz farklı bir kıvamla karşılaşırsanız, suyu veya unu artırarak ayarlama yapabilirsiniz. Genelde tariflerde hamuru dinlendirirler ama ben beklemedim. Hamuru yuvarlayıp kalın bir silindir haline getirip yaklaşık 7 eşit parçaya böldüm ve bir bezle üstünü örttüm ki ilk parçayla çalışırken diğer parçalar kurumasın diye.
Kopardığım ilk parçayı elimle yuvarlayıp küçük bir pide kalınlığına ve şekline getirdim ve her iki yüzeyini de unladım. Makarna makinesini de en kalın ayarına yani 1 numaraya getirip hamuru makinenin silindir kısmına doğru yerleştirip kolu çevirmeye başladım. Hamur kolaylıkla silindirlerin arasından geçip açıldı. Sonra ayarı 2 ye getirdim ve hamuru tekrar makineden geçirdim, sonra 3,4, 5.....9. Benim makine 9 kademeli ve ben de 9 en ince ayar olduğu için sonuna kadar gittim. Arada hamurun eni istediğimden daha geniş bir hal almaya başladığımda kenarlardan içine doğru kıvırıp öyle çektim ve de hiç bir problem olmadı, ne koptu ne de yırtıldı. Her parçayı 9 kere makineden geçirdim. Zahmetli olduğunu sanmayın hamurları açıp ravioli haline getirmem 30 dakika falan sürdü. Youtube'da makinenin kullanışını gösteren birçok video var, başlamadan önce seyrettim ve çok faydası oldu.
Açtığım hamuru ravioli kalıbına koyup ortasına da tombul fındık büyüklüğüne getirdiğim kıyma harcından koydum. Üzerine de hamuru kapatıp merdaneyle geçtim. Bu ravioli kalıpları böyle kullanılıyor, Tchibo'dan almıştım. 
Tabii benim en başından beri anlattığım şekilde değil de hamuru merdaneyle açıp klasik ve bildiğiniz bohça şekilli mantı da yapabilirsiniz bu ölçülerle.
Sonunda hamurların hepsi bitti ve ortaya 4 kişiye yetecek kadar ravioli kılıklı mantılar çıktı.
İşin pişirme kısmı ise çok kolay. Yaklaşık 1-1.5 litre suyu kaynatıp içine tuz atın (ben küçüçük bir parça tavuk bulyon da atıyorum). Mantıları bu kaynamış suya atıp 15 dakika kadar pişirin. 
Pişen mantılar tabağa alırken üzerine 2-3 çorba kaşığı suyundan da koyuyorum, siz de benim gibi 
biraz ıslak seviyorsanız böyle yapabilirsiniz. Üzerine de tabii sarımsaklı veya sarımsaksız biraz tuz kattığınız yoğurdunuzu en üstüne de tereyağında çevirdiğiniz domates püresi ve pul biber karışımlı sosundan dökün.

Sonra da afiyetle yiyin !



image






2 yorum:

http://www.hotbiber.com/ dedi ki...

canım ellerine sağlık. fotoğraflarda yaptığın mantı çok leziz görünüyor. bugün öğle yemeğinde yapacağım bende senin tarifinle :)

Fulya Süzen dedi ki...

Merhabalar,
Hmmmmmm:)))) elinize sağlık...
Ben de sayfama beklerim sizleri ziyarete ve katılırsanız da çok mutlu edersiniz.
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...