21 Ağustos 2012 Salı

Çilekli Tiramisu Tatlısı

IMG_0126

Bayramda midemiz de bayram yapsın diye mevsiminin bitmesine rağmen kıyıda köşede zar zor bulduğum çileklerle harika bir tatlı yaptım. Çilek gerçekten  nefis bir meyve ve de tek başına yenmeyecek kadar da değerli. Çok basit ve bir o kadar da gösterişli bir tatlı oldu. Görüntüsü iştah kabartan cinsten. Amacım belki bir gelen giden olur diye evde bir tatlı bulunsun idi. Gerçi henüz hala ailenin küçükleri olduğumuz için bayramda ziyaret edilenler mertebesine erişemedik :) Sadece komşular arkadaşlar falan geliyor...ama gel gör bizim tatlı görücüye çıkamadan dayanılmaz cazibesi yüzünden şu resimde gördüğünüz halden daha farklı bir hale dönüştü :))

Aslında bu tatlı bir çeşit trifle dediklerinden yani krem şanti ve meyve ile yapılan tatlılar cinsinden. Bunun envai çeşidi var...mutfağa olan merakımı bilen iş arkadaşım bana bu kabı hediye etmişti, ne tesadüf ki ben de almayı düşünüyordum :) paketi açınca ne kadar mutlu olduğumu tahmin edersiniz...

Bu tatlıyı böyle bir kapta sunmak çok daha hoş ama tabii ki şart değil, elinizde ne varsa onunla da olabilir. Artık daha fazla uzatmadan tarife geçmek istiyorum ki çilekler tükenmeden deneyebilesiniz :)

Malzemeler
  • 1 kg çilek, içinden 3 adet süsleme için ayırıp gerisini yıkayıp dilimleyin
  • 36 adet kedidili, 1 pakette 24 adet var
  • 1 adet labne
  • 1 adet vanilyalı puding (pişrmeden hazırlanan)
  • 3,5 su bardağı süt (1 su bardağı krem şanti ve 2,5 su bardağı puding için)
  • 1 paket krem şanti
  • 2,5 su bardağı ılık su
  • 2,5 tatlı kaşığı nescafe
  • 2,5 tatlı kaşığı şeker
  • 1 kase rendelenmiş bitter çikolata
Yapılışı
- Öncelikle 1 su bardağı soğuk sütle krem şantiyi hazırlayıp buzdolabına kaldırın. Vanilyalı pudinginizi hazırlayıp bir kenarda katılaşması için bekletin. Daha sonra labneyi çukur bir kaba koyup mikserle karıştırın, ardından pudingi de içine ekleyip karıştırın. Son olarak dolaptam krem şantiyi çıkartıp onu da labneli pudingli karışıma ilave edip hepsini güzelce birbirine karışmasını sağlayın.
- Şimdi sıra suyu, nescafeyi ve şekeri karıştırmaya geldi. Kedidillerini rahatça ıslatabilmek için yayvan bir kaba dökün.
- Artık tüm malzemeleriniz hazır, şimdi tatlıyı kademe kademe oluşturmaya başlayabilirsiniz. Kedidillerini nescafeli karışıma her iki tarafını da bandırıp tatlı kabının en altına bir sıra dizin, ardından çilekleri yerleştirin, çileklerin üzerine çikolata rendesini serpin bunun üzerine de kremayı yayın. 2.kat için tekrar nescafeye bandırılmış kedidillerini, çilekleri, çikolata rendesini ve kremayı ve son 3. kat için nescafeye bandırılmış kedidillerini, çilekleri, çikolata rendesini ve son olarak kremayı koyun. Ve en üste çıkolata rendesini serpiştirin. Süsleme için ayırdığınız 3 adet çileği dilediğiniz şekilde tatlını ortasına oturtabilirsiniz. Tatlı bir süre dolapta beklerse daha güzelleşecektir.

Afiyet olsun !

5 yorum:

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

hımmm ..nefis birşey olsa gerek yaaa :) ellerine sağlık canım iyi bayramlar

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

Özlemmm bu harika birşey, çok beğendim, özellikle de kremasını...Ellerine sağlık, nefis.

mutfagabuyrun dedi ki...

hımmm.nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok güzel olmuş ne şık duruyor!
ellerinize sağlık olsun.

Fatma Çelik Ayvaz dedi ki...

nefis görünüyor.Kullandığınız kase yi nereden aldınız acaba çok güzell