21 Şubat 2010 Pazar

Kuzey Işıkları Kurabiyesi

SNC10250
İlk tarifim nefis bir kurabiye. İsmi biraz garip biliyorum ama kitaptaki adı aynen böyleydi. Tadı ile adını çok ilişkilendiremedimse de tadı harika oldu. Aslında deneyeneniz var ise, tadı aynen Ikea'nın silindir mavi teneke kutuda satılan kurabiye ile aynı.
Bayıldım tadına, gerçi içinde kullanılan malzemelerden şeker şurubu Türkiye'de bulunmuyor ama yerine ikame olarak bal kullanılabilir diye düşünüyorum. Ben, benim gibi mutfak meraklısı yurt dışında yaşayan bir arkadaşımdan istemiştim, o da sağolsun getirdiydi.

Tarif Alfa yayınlarının Kurabiyeler kitabından.

Malzemeler
  • 100 gr un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • 1/4 çay kaşığı toz tarçın
  • 1 fiske tuz
  • 1/4 çay kaşığı karbonat
  • 1 yemek kaşığı ılık su
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 4 yemek kaşığı şeker şurubu (yerine bal kullanılabilir)
  • 2 yemek kaşığı tozşeker

Yapılışı

Un, kabartma tozu, zencefil, tarçın ve tuzu orta boy bir kabın içinde karıştırın. Karbonatı suyun içinde eritin. Küçük bir tencereye tereyağı, şeker şurubu ve şekeri koyun. Karıştırarak orta ateşte eritin.

Karbonatı bu karışımı ilave edin. Tereyağlı karışımı unlu karışımın içine döküp karıştırın. Hamuru elinizle yassıltın ve streç film ile sarmalayarak buzdolabında bir gece, en az 12 saat kadar bekletin. Çok cıvık bir hamur oluyor ama merak etmeyin bekleyince kendini toparlıyor.

Fırınınızı 150 derecede ısıtın. Fırın tepsisine yağlı kayıt serin. Unlanmış bir yüzey üzerinde hamuru 5 mm kalınlığında açın. Kurabiye kalıbı ile hamurdan parçalar kesip aralıklar bırakarak tepsiye yerleştirin. 2 tepsi kadar çıkıyor. Hafifçe esmerleşene kadar yaklaşık 10-15 dakika kadar pişirin. Fırınınızı sık sık kontrol edin çünkü hızlı pişiyor. Belki sizin fırınınızda daha hızlı veya yavaş pişebilir. Pişme süresinin sonunda kurabiyleri tel ızgara üzerine alarak soğuyana kadar bekletin.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: