10 Aralık 2007 Pazartesi

Zeytinyağlı Sarma

Aradan yine zaman geçti, sayfamı ancak güncelleyebiliyorum. Ayın 15'ini kaçırmamam gerekiyordu çünkü "Zeytinyağlılar" etkinliğin son günü. Aslında daha farklı birşeyler yapabilirdim ama madem bunu yapmıştım, değerlendireyim dedim. Etkinliğe bu tarifle katılıyorum...

Bu tarif oğlumun isteği üzerine yapılmıştı. Doğum günü mönüsünden... Türk mutfağının en güzel parçalarından bir tanesi... her Türk kadınının bilmesi gerekenlerden...

Ve işte geliyor...


SNC13665


Malzemeler

  • 400 gr dolmalık yaprak
  • 2,5 su bardağı su
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 1/2 kaşığı toz şeker
  • 1 limon
içi için:
  • 1 1/4 su bardağı pirinç
  • 6 adet soğan
  • 3 çorba kaşığı dolmalık fıstık
  • 3 çorba kaşığı kuş üzümü
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı yenibahar
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 tatlı kaşığı beyaz biber
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı kuru nane
  • 1,5 çorba kaşığı kurutulmuş dereotu
  • tuz
  • 1 su bardağı sıcak su

Yapılışı

Yaprakları iyice yıkayıp, kaynar suda 15-20 dk kadar haşlayın ve peşine soğuk suya sokup çıkartın.

Gelelim içinin hazırlanmasına. Pirinçlerin üzerine çıkacak kadar su koyup 30 dk beklettikten sonra, nişastalı suyu gidene kadar yıkayıp süzün. Soğanları yemeklik doğrayın. Kuş üzümünü ılık suya koyup şişmelerini sağlayın.

Zeytinyağı tencereye koyup ısıtın. Sonra sırasıyla, önce fıstıkları koyup pembeleşene kadar orta ısıda kavurun, peşine soğanları, fıstıklara ilave edip şeffaflaşana kadar kavurun, üzerlerine pirinci de ekleyip, yine orta ısıda pirinç sertleşene kadar kavurma işlemine devam edin.
Kuş üzümlerini süzün ve tüm geri kalan diğer malzemelerle birlikte pirince ekleyin.
Son olarak sıcak suyu da ekleyip kapağı kapayın. Pilav kaynayıp üzeri göz göz olunca altını iyice kısıp 25 dk kadar pişirin.

İç soğuduktan sonra, sarmayı hazırlamaya başlayabilirsiniz. Sarma işlemi bittikten sonra, tencerenin dibini yaprakların kalın olanlar ile kaplayın. Üstüne sarmaları dizin. Dolmaların dizilişi bitince zeytinyağını ve toz şekerini üstüne gezdirerek dökün. Suyu da da tencereye ilave edin. Limon kabuğunu soyup dilimleyin ve dolmaların üstüne dizin. En üste ıslatılmış sıkılmış yağlı kağıt serin, onun da üzerine, ağırlık olsun diye bir tabak yerleştirin. Tencerenin kapağını kapatıp önce harlı, kaynamaya başlayınca ateşi kısıp, suyunu çekip yapraklar yumuşayınca ateşten alın. Pişme süresi aşağı yukarı 45-50 dk kadar sürüyor.

Tencerenin kapağı kapalı olarak soğumaya bırakın.


Afiyet olsun !

17 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Yaprak sarmaları özellikle de aşağıdaki pasta bir harika...

Blog manşette görüp keşfettim bloğunuzu.


sevgiler...

Adsız dedi ki...

tokattan mı geldi bunlar ne güzeller
ellerine sağlık

NiNo dedi ki...

blog mansetten geldim ben seni yerim :DDDD

ellerine saglik nefis olmus

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba canim, iste bu dolmalar da benim hic hayir diyemeyecegim bir lezzet, seninkiler de muhtesem görünüyorlar, simdi olsa da yesek, ellerine saglik diyorum.

Bana da beklerim.

Selam ve sevgilerimle..

Safran dedi ki...

Tam gözüm çilekli pastaya takılmış tarifine bakıyorken, yukarıdan zeytinyağlılar göz kırptı sayfanın yukarısından, ellerine sağlık hepsi çok güzel olmuş, bayramlara da yaprak sarması yakışır hani, sevgiler, şimdiden iyi bayramlar...

yaban mersini dedi ki...

�u her kad�n�n yapmas� gereken sarmalar nedense hep benim taraf�mdan sonraki tarihlere ertelenir,ama art�k yapsam da iyi olur,bunlar� g�rd�kten sonra..slmlar.

serinmavi dedi ki...

Hayırlı ve huzurlu bir bayram diliyorum...Sevgiler....

ebrulitatlar dedi ki...

Özlem'cim ailenle ve sevdiklerinle birlikte huzurlu ve sağlıklı bir bayram geçirmeni dilerim. Sevgiler...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Bayramlar
Umuttur,özlemdir...
Sevdiklerimizin daima yanımızda olması dileğiyle
Hayırlı bayramlar.

Adsız dedi ki...

Hayirli bayramlar

http://kizilciksurubu.blogspot.com

keskinli dedi ki...

selamlar
canim uyardigin icin tesekkürler adresini düzelttim tiklayinca ulasiliyor artik sevgiler
hayirli bayramlar

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Özlem,yorumun icin tesekürler.Beni arkadas listene alman beni cok mutlu etti.Bende seni ziyarete geldim.Sen de fena degilsin hani!!!bu güzeliklerden bende yararlanmak istedigimden seni arkadas listeme aldim.Berlin'den sevgilerimi yolladim.

Adsız dedi ki...

canım...
yıllardır yakalayamadıgım bır lezzetı....bana ılk yapmamda tuturdun ....

tesekkur ederım....
soranlara....ıste budur dıyorum.....
sevgılerımle....

Özlem dedi ki...

Sevgili Benan,

Bu ne kadar güzel bir yorum, beni çok mutlu ettin. Asıl ben çok teşekkür ederim. Tarifimin seni mahçup etmemesine de çok sevindim. Ama burada asıl hüner senin maharetli ellerinde,


ellerine sağlık,
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Selamlar tariflerniz cok hos. Ben tesadüfen sayfaniza geldim .Tarifleriniz icinde teskr. Size bir sorum olucak blogspot da resimleriniz oldkca büyük ama önceden kücüklermis. Resimlerin büyük olmasi icin extra birsey ne yaptiniz kod mu? . Eger cevabinizi mail olarak yollarsaniz memnun olurum
Selamlar Azide

www.blogcu.com/azidee
www.azidehobi.blogspot.com

sazide@gmx.de

Adsız dedi ki...

ozlemcıgım ...

her zaman senın tarıfınle yaptıgım ...ve zyaglı sarma denıldıgınde yonlendırdıgım bu sarmaların tuzunu tutturamıyorum ıyımı ....

ne olur bana bu ıce konulan tuz mıktarını belrt ...

cıldıracagım .... o lezzetı yakalayamaz oldum yenıden ıyımı :(

malzemeler hazır .... ne kadar tuz koyacagım tedırgınlıgınden yapamıyorum ...

oysa kac kez yaptım ve herkes bayılmıstı ....

zyaglı ve ozellıkle duduklu tenceredekı yemeklerle muhtesemsın canım ....

sevgılerımle....

Özlem dedi ki...

Selam Benan,
Tuz konusunda benim de çok cesaretli olduğum söylenemez ama iç malzemesini pişirirken 1,5 tatlı kaşığına yakın yaklaşık 7 ml yani, 1,5 "teaspoon" ölçüsünü kullanabilirisin. Tuzu ekleyip iç malzeme piştikten sonra tadıp tuzunun yeterli olup olmadığına bakmanı tavsiye ederim. Daha sonra dolmaları sarıp tencereye yerleştirdikten sonra, 1/2 tatlı kaşığı, "yani 1/2 teaspoon" kadar daha ilave edebilirsin. Eğer bu şekilde tuzu az gelirse, bir dahaki sefere artırırken belli ölçülerde artır kı bundan sonrasında hep aynı ölçüleri kullanırsın.
Benim tuzla pek aram yok, umarım verdiğim ölçüler senin de damak zevkine hitap eder.

sevgiler,