19 Aralık 2011 Pazartesi

Graham Krakerleri

SNC10013

Tarifte adı böyle olduğu için ben de aynen yazdım. Aslında bu krakerler genelde yabancı kaynaklı tariflerde cheesecake tabanında kullanılır. Tarifini bulunca tadını merak ettiğim için hemen uyguladım. Yılbaşı kurabiyesi tadında lezzetli bir kurabiye oldu.

Ölçüleri hem bardak, hem gr, hem de cup olarak verdim.

Malzemeler
1.5 su bardağı un, yaklaşık 215 gr, 1 1/2 cups
1 kahve fincanı, 40 gr tam buğday unu, 1/3 cup
2 tutam tuz, 1 /3 tsp
1/2 çay  kaşığı tarçın, 1/4 tsp
1 su bardağından 2 parmak az tereyağı,185 gr, 2/3 cup (oda ısısında yumuşamış)
1/2 su bardağı kahverengi şeker,  115 gr, 1/2 cup
2 çorba kaşığı bal, 2 tbs
Üzerine serpmek için tozşeker

Yapılışı
Unları, tuzu ve tarçını bir kapta karıştırın.
Mikser kabına tereyağı, kahverengi şeker ve balı koyup yaklaşık 5 dakika çırpın.
Sonra kuru malzemeler ile tereyağlı karışıma  3 seferde ekleyip karıştırmaya devam edin, ancak mikserin ucu hamur karıştırmaya uygun bir uç olmalı. Aslında ben mikseri 1-2 çevirip sonrasında elimle yoğurdum.
Hazır olan hamuru streç filme sarıp buzdolabında en 30 dakika bekletin. Bu şekilde uzdolabında 2 güne kadar bekleyebilir.
Süre dolduktan sonra hamuru dolaptan çıkarıp merdane ile yaklaşık yarım santim kadar açıp, şekilli kurabiye kalıpları ile hamurdan şekiller kesip yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. Üzerlerine toz şeker serpiştirip önceden 170 derecede ısıtımış fırında 10-15 dakika arası rengi koyulaşana kadar pişirin.
Yalnız fırınınızın başından ayrılmayın, çok çabuk pişiyor, yanmasın.

Afiyet olsun !


1 yorum:

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Çok güzel görünüyor,ellerine sağlık.